Gå til innhold

skal mekke heit pc. tar gjerne i mot råd og tips


Anbefalte innlegg

Har nylig årna bra jobb og sparer til pc. Den jeg har nå stinker vilt. amd k6-2 350mhz osv...

 

her er vidunderet sånn som jeg ser det for meg foreløpig.

 

Kabinett: Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort

- Kabinett m/360W DA-01B-D P4 / AMD

pris: 1 105,-

 

Hovedkort: Abit KX7-333 Hovedkort Socket A (DDR)

- VIAKT333, ATA/133, ATX, 266MHz

pris: 1 044,-

 

Prosessor: AMD Athlon XP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus

pris: 1 290,-

 

Skjermkort: Asus V8460 GeForce4 Ti4600 128MB Deluxe

- AGP, DVI, Tv-Out/-In, 3D Glasses, Retail

(trenger tv-in for jeg har ikke plass til ekstra tv på rommet.)

pris: 3 695,-

 

Skjerm: LG 19" CRT 900B TCO-99

pris: 2 585,-

 

Minne: DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5

- Minne 184-P (for DDR-PC333MHz)

pris: 1 202,-

 

Lydkort: Creative Soundblaster Audigy Surr...5.1

- Lydkort Audigy Player + Inspire 5300

(lydkort pluss 5.1 surround pakke)

pris: 1 845,-

 

Harddisk: Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

- Special Edition 8MB cache WD1200JB

pris: 1 938,-

 

DVD: Samsung DVD-spiller IDE 16x/48x Sort

pris: 509,-

 

CD-brenner: Plextor CD-brenner IDE 40x/12x/40x Sort

pris: 1 105,-

 

Vifte: GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

- Igloo2310, Opp til 1,4GHz, samt XP2000+

pris: 166,-

 

Nettverkskort: 3Com Etherlink XL 10/100Mbit PCI Kort

- 3C905CX-TX-M BULK m/Wake On Lan

pris: 416

 

Resten:

Mitsumi Diskettstasjon Sort 1,44 MB

pris: 231,-

Microsoft Intelli Mouse Explorer v. 3.0

pris: 509,-

Keytronic Tastatur KT1000 Sort PS/2

pris: 231,-

 

(tror ikke jeg har glemt noe)

 

total pris: 17 921,-

 

svinger dette? vil det funke i det hele tatt?

 

har et budsjett på opp i mot 20000 flis. hittil har jeg satt sammen pc'n på komplett data, fordi jeg alltid har hatt et bra forhold til dem, fordi de er billige og fordi de har godt utvalg. jeg gidder ikke kjøpe deler fra ørten forskjellige webshoper, men 2 eller 3 går greit.

 

tar imot alle slags tips og råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fett ut det ved første øyekast, bra valg av psdata! hvis du spør meg er de de en av de beste web-shopene på markedet..

En kjapp ting.. ikke den vifta, har den selv på en xp1800 og er ikke imponert, vent i 5(?) dager til microplex kommer med sin nye prosessor kjøler.. (håper også for min egen del den går til socket a..)

 

_________________

gunter.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Goebbels på 2002-08-09 21:37 ]

Lenke til kommentar

Prøv å se prisen hos itbutikken... kanskje du sparer mye penger... Du kan nesten like godt kjøpe GF4 8440 deluxe kortet og spare 1000kr og overklokke til like hastigheter som 8460 kortet...

 

Skal du spille mye som det tyder til, kjøp P4. har også K6-2 og hater amd rått!!!

Lenke til kommentar

Blir nesten misunnelig...ja, dette er en veldig bra PC, jeg ser ingenting som burde være annerledes....bortsett fra prosessoren. Har du først så mye penger kan du like godt spytte i 800 kroner til og få en XP 2200.

 

Angående skjermkortet ville jeg venta til Radeon 9700 Pro kommer, det blir rått! Og vil ikke koste mye mer enn GF4 kortet. Kommer i USA i slutten av måneden.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-09 21:34, King_mephisto skrev:

Prøv å se prisen hos itbutikken... kanskje du sparer mye penger... Du kan nesten like godt kjøpe GF4 8440 deluxe kortet og spare 1000kr og overklokke til like hastigheter som 8460 kortet...


Du "sparer" ikke 1000 kroner. Du må tenke på at hvis du kjøper et Ti4600 kort, kan du overklokke det ENDA mer. 4600 GPUene har større overklokkingspotensiale enn 4400.

Quote:


Skal du spille mye som det tyder til, kjøp P4. har også K6-2 og hater amd rått!!!


Du kan ikke sammenlikne en Athlon XP 2000 med en K6-2, det er bare urettferdig. Det er skjedd mye innen arkitekturen siden K6-2.

Lenke til kommentar

jeg gidder ikke blåse 800/1000 spenn på å få noen få mhz til. takk for tipset om vifta, goebbels.

 

skjermkortet har jeg valgt først og fremst fordi det er sjef, og fordi det har tv-in som jeg nevnte. trenger det hvis jeg skal se tv/vhs på pc'n gjør jeg ikke?

 

og i tilfelle dere lurte, så satser jeg på at den varer en god stund, og flesker derfor godt til når det gjelder prisklasse.

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe deg en OK data, velg intel - helst med intel brikkesett. Ikke fordi at jeg er sponsa eller noe slikt, men denne kombinasjonen er kompatible med det meste av hardware slik at du unngår unødvendig trøbbel. Trenger du varme på rommet til vinteren så kjøper du deg en billig vifteovn :smile:. Skal du bruke dataèn som TV så er det Radeon All in Wonder som gjelder. Lykke til.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-09 21:37, Goldfish skrev:

Blir nesten misunnelig...ja, dette er en veldig bra PC, jeg ser ingenting som burde være annerledes....bortsett fra prosessoren. Har du først så mye penger kan du like godt spytte i 800 kroner til og få en XP 2200.


Angående skjermkortet ville jeg venta til Radeon 9700 Pro kommer, det blir rått! Og vil ikke koste mye mer enn GF4 kortet. Kommer i USA i slutten av måneden.


 

Er enig der ja, i begge deler.

XP2000+ prosessoren bygger på 0,18µ

XP2200+ bygger på 0,13µ, noe som er en del bedere

 

Så du skulle ha en PC til fremtiden også, og ville nok derfor valgt et Radeon 9700 PRO, siden det støtter DirectX 9.

GF4= DX 8.1

 

Ellers så det andre veldig bra ut!!

Lenke til kommentar

Noe jeg kanskje ville forandra var å kjøpe et billigere skjermkort (kanskje g4ti4200 for 1500 spenn) og heller investert i en litt dyrere skjerm. IMO koster en god 19" gjerne litt over 3000...

 

Dessuten går utviklingen av nye skjermkort rimelig fort unna så du kan erstatte det med et betydelig bedre et om la oss si 4-6 måneder.

 

Mine 2 cents...

Lenke til kommentar

Ser ikke helt vitsen i at folk nevner xp2200 jeg. Se tester hos Tom's Hardware, og sammelikn pris med ytelse. Da finner du fort ut at xp2000 prosessoren er det mest gunstige med tanke på pris/ytelse. Dessuten kommer AMD med enda saftigere prosessorer i september, og da er det litt kjedelig å betale såpass mye mer for XP2200.

Men det kommer jo alltid noe bedre...

Lenke til kommentar

jeg veit at skjermkortet ikke funker som tuner, men jeg kan jo tune/skifte kanal osv. på videospillern.

 

til jokr:

tror jeg skal har bigtower for å kunne ha plass til flere enn 2 harddisker

 

til goebbels

jeg har ikke nevnt psdata. jeg snakka om komplett data.

 

og som sagt, den er dyr nok, så en tusing mer for 133mhz ekstra er for drøyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...