Christian_ Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Ok, jeg vet at mange av dere bruker coppermine her og kan en del om databaser, jeg har selv aldri brukt databaser så jeg vi gjerne ha noen svar på dette i sammenheng med installasjon av coppermine. Jeg har et domene på servetheworld.no og skal installere coppermine på et subdomene. Jeg bruker kontrollpanelet på cp.servetheworld.net og opretter en database, men når jeg bruker den infoen jeg får fram der i installasjonen av coppermine får jeg opp denne feilen: Could not create a mySQL connection, please check the SQL values entered MySQL error was : Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) Som sagt jeg har aldri vært borti mysql før så hvis svaret er opplagt så ikke ert meg Endret 27. august 2005 av chs89 Lenke til kommentar
PayZ Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 har du installert scriptet? regner med at på så store script vil det være en innstall.php fil som setter opp tilkoblinginnstillingene til databasen... For den feilmeldingen under der sier bare at scriptet ikke kunne tilkobles databasen... Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Jeg får feilen under istallasjonen av coppermine når jeg skal skrive inn admin infoen til databasen(mysql, sa jeg det?) This section requires information to create your administration account. Use only alphanumeric characters. Enter the data carefully ! Username Password Your MySQL configuration This section requires information on how to access your MySQL database. If you don't know how to fill them, check with your webhost support. MySQL Host (localhost is usually OK) MySQL Database Name MySQL Username MySQL Password MySQL table prefix (default value is OK; do not use dots!) Lenke til kommentar
PayZ Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 er du sikker på at du skriver inn riktig info da? for meg funker ihvertfall ikke localhost som Mysql host.. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Hva skal jeg skrive i host da? EDIT: Jeg prøvde med mysql3.servetheworld.net som host og da virket det som den fant databasen, men da kommer et nytt problem opp: mySQL Error: Access denied for user: 'BRUKERNAVN@%' to database 'GALLERINAVN'on query ' CREATE TABLE cpg134_albums ( aid int(11) NOT NULL auto_increment, title varchar(255) NOT NULL default '', description text NOT NULL, visibility int(11) NOT NULL default '0', uploads enum('YES','NO') NOT NULL default 'NO', comments enum('YES','NO') NOT NULL default 'YES', votes enum('YES','NO') NOT NULL default 'YES', pos int(11) NOT NULL default '0', category int(11) NOT NULL default '0', pic_count int(11) NOT NULL default '0', thumb int(11) NOT NULL default '0', last_addition datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00', stat_uptodate enum('YES','NO') NOT NULL default 'NO', keyword VARCHAR( 50 ), PRIMARY KEY (aid), KEY alb_category (category) ) TYPE=MyISAM' Det virker som at brukeren ikke har tilgang, jeg har oprettet en bruker men hvordan får jeg den til å kunne ha adgang? Endret 27. august 2005 av chs89 Lenke til kommentar
PayZ Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 brukte cpanel før, husker det var noe skikkelig surr rundt det med databaser.. har du valgt en admin bruker til databasen? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 hmm... jeg vet ikke Jeg oprettet en bruker når jeg laget databsen, er det riktig? Lenke til kommentar
PayZ Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Enda greiere er det å gi tilgang til en allerede eksisterende bruker.. men uansett hvordan du gjør det er det viktig at du setter rette innstillinger... har litt dårlig tid nå... men håper det hjalp litt... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 tror det er noe feil på serveren/mysql Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Enda greiere er det å gi tilgang til en allerede eksisterende bruker..men uansett hvordan du gjør det er det viktig at du setter rette innstillinger... BILDE har litt dårlig tid nå... men håper det hjalp litt... Ah, der funka det, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå