inztra Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 HJELP!!!!! Jeg skal ha nytt og har bra hovedkort og ram osv.. men mangler skjermkortet:( Kan noen fortelle meg hvilket av disse kortene som er best? Sapphire Radeon X850XT PE 256MB GDDR3 PCI-Express eller Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express Håper dere kan hjelpe meg med valget mitt.. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Her er det vell valget om du liker det ene eller det andre. Jeg personlig er ATI frelst og vil alltid gå for ATI (Radeon) produkter. Det samme svaret vil du få fra en GeForce frelst person - velg GeForce vil han si. Om du velger det ene eller det andre kortet så trur jeg personlig ikke du vil merke noe drastisk forskjell på disse kortene ytelsesmessig. Kjøp det du føler mest for. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Det kommer jo an på hva du mener med "best", som han over sverger jeg til ATI av forskjellige årsaker.. Dog setter du best=raskest, så er det vel ingen tvil om at Nvidia(GeForce) kortet i dette tilfellet er det raskeste. Nå kommer vel også ATI med en ny generasjon av sine Radeon kort om kort tid, da vil antageligvis løpet være ganske dødt igjen. Men akkurat nå så har Nvidia rukket å lansere ny brikke før ATI og er dermed klart raskest, dersom jeg tolker testene rundtforbi riktig Endret 27. august 2005 av kindings Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) 7800GTX er av en nyere serie og er bedre enn 850XT. Det er også mer fremtidsrettet med SLI. Det heter forresten "hvilket er best?" Endret 27. august 2005 av TrulZern Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Det er jo ingen tvil på hvem som har høyeste ytelse, 7800GTX. Det koster vel litt mer dog, men det er jo å forvente. Ytelsen er på et helt annet nivå da den er en generasjon nyere. Sjekk tester på nettet. -Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 jeg er best. jeg var ATI frelst, men skal man ha det beste så må man ha det beste og det er 7800GTX akkuratt nå. dessuten hadde jeg kjøpt et SLI HK kort, så hvorfor ikke kjøpe et nVidia kort som jeg senere kan sette inn et nVidia kort til. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Av disse to kortene er 7800GTX mye bedre, fordi det er en nyere serie, men som dere allerede har sagt, kommer det snart en ny ATi-serie og jeg tror jeg husker å ha lest at de skal ha ATi's svar på nVidia's SLI, som heter Crossfire hvis jeg ikke tar helt feil. . . Så hvis du kjøper nå burde du gå for 7800GTX, men venter du en stund, så spørs det hva du liker best av ATi og nVidia! Jeg personlig tenker på å vente til de nye ATi-kortene kommer! Og er det noen som har hørt om ATi sine Blizzard-kort har kommet på markedet? EDIT: Jeg var nettop på www.sapphiretech.com og jeg begynte plutselig å lure på om jeg har misforstått noe, for nå vet jeg ikke om Blizzard er en ny kjøletype. . . men jeg har jo hørt om at "Blizzard-kortene" skal ha 512MB videominne og masse rart! Endret 27. august 2005 av Guggelibu Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Det er ingen tvil! GeForce 7800GTX er i en klasse over x850XT PE, og de kan ikke sammenlignes. I samtlige nyere spill så knuser 7800GTX kortet X850XT PE med alle detaljer på. GeForce kortet bruker også mindre strøm, utvikler mindre varme og ikke minst, det bråker mindre! Når det gjelder å vente på ATi sine neste kort så er det ingen garantier på når de kommer. De har blitt utsatt utallige ganger, og jeg tviler sterkt på at de blir lansert før ut i oktober som de siste ryktene sier. ATi kortet støtter heller ikke shader model 3.0 og sikkelig HDR. Særlig HDR er en effekt som kommer til å bli brukt mye av i spill fremover. Legger med en test i BF2 for å illustere hva jeg mener med utklassering i nyere spill: NB! Ville endret emenfeltet til "Hva er best av x850XT PE og 7800GTX?" Endret 27. august 2005 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Raptor' date='27/08/2005 : 22:21'] Når det gjelder å vente på ATi sine neste kort så er det ingen garantier på når de kommer. De har blitt utsatt utallige ganger, og jeg tviler sterkt på at de blir lansert før ut i oktober som de siste ryktene sier. Nå kommer ikke de store spillene (store ihvertfall grafikkmessig) som Call of Duty 2, Quake 4, F.E.A.R, Prey, Ghost Recon: Advanced Warfighter, Serious Sam 2 og Oblivion før i oktober eller senere. Så jeg ser ikke hva som haster så veldig med å kjøpe et nytt "next-gen" high-end kort.. dvs hvis man har et greit skjermkort i dag. Men i oktober burde ATi helt klart få ut de nye kortene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg