elvis! Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) har nettopp fått meg SE w800. Er vant til nokia og siemens, så må stille noen små og ubetydlige spm, men allikevel viktige! Er det slik at hvis en trykker to ganger på "tilbake-tasten" mens man skriver en meld, så forsvinner hele meldinga? Og blir borte for godt?? (det er iallfall helt sykt!!) På alle de tidligere telefonene jeg har hatt har det vært mulig med flere profiler, og en hurtigtast for å bytte mellom disse. Har ikke SE det? Kalenderfunksjonen synes jeg var mye bedre på siemens iallfall... Er det ikke noen forskjellige kategorier på kalender-avtalene? (på siekmens hadde jeg møte, ferie, notat, anrop, bursdag... osv) Og.... er det slik at når en går inn på kontaktlista så er det umulig å trykke "vis" eller noe slikt for å se full oversikt over den valgte personen? (nummere, adresse, bilde, føds.dato, notater... osv) hmmm... må si nokia er bedre slik... håper på svar! e edit: skrivefeil og sånn! Endret 27. august 2005 av ekravik1 Lenke til kommentar
Rampelyset Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Ang. tekstmeldinger: Har ikke fått sjekket dette. Profiler: Du kan jo endre hurtigtastene på joysticken. Hos meg ligger profiler til høyre (som et eksempel). Men det er noe som skurrer litt med profilene til W800. Du kan kun endre ringevolum og sms-volum på profilene. Men ikke endre lydene og sms-lydene. Disse må du endre under "Lyder og varsler" for hver gang du skal endre en profil. Litt sjanseløst! Ringte Sony Ericsson Customer Care og dette var noe de hadde valgt å gjøre på denne modellen. Ikke spør hvorfor... Telefonliste: På de kontaktene hvor du har flere nummer, mailadr. etc. er det bare å trykke joysticken mot høyre/venstre. Da får du all informasjon som ligger under kontakten. Kaldender: Det er riktig som du skriver, det finnes ingen alternativer for valg av ulike "gjøremål". Litt stusselig om jeg får si det slik. Håper dette var svar på noen av spørsmålene dine! Lenke til kommentar
elvis! Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 takk. godt svart av deg - dårlig av SE....... Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Er det slik at hvis en trykker to ganger på "tilbake-tasten" mens man skriver en meld, så forsvinner hele meldinga? Og blir borte for godt?? (det er iallfall helt sykt!!) Ja, trykker man en gang får man spørsmål om man vil lagre i Utkast. Trykker man en gang til svarer man nei til det. På alle de tidligere telefonene jeg har hatt har det vært mulig med flere profiler, og en hurtigtast for å bytte mellom disse. Har ikke SE det? Den har profiler, men du må selv lage en knapp for det. Her er Nokias system med på/av-knappen bedre. Profilene på mobilen er også bak mål, som Redman påpeker. Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Er det slik at hvis en trykker to ganger på "tilbake-tasten" mens man skriver en meld, så forsvinner hele meldinga? Og blir borte for godt?? (det er iallfall helt sykt!!) Nei.. Man trykker 2 ganger så får du spørsmål om å lagre. Trykker du 3 ganger så blir den siste en bekreftelse på at du ikke vil lagre.. Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Nei..Man trykker 2 ganger så får du spørsmål om å lagre. Trykker du 3 ganger så blir den siste en bekreftelse på at du ikke vil lagre.. Nei? Trykk 1 gang så får man spørsmål om man vil lagre. Trykk en gang til så er man tilbake på meldingsmenyen. Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Nei..Man trykker 2 ganger så får du spørsmål om å lagre. Trykker du 3 ganger så blir den siste en bekreftelse på at du ikke vil lagre.. Nei? Ikke på min... Jeg MÅ trykke 3 ganger for å komme ut av meldingen uten å lagre den.. Tro det eller ei.. Etter 3 trykk er man heller ikke tilbake til meldingsmenyen,men til startmenyen eller blank skjerm om du vil.. Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 .. Hva skjer da første gangen du trykker på tilbakeknappen? Never mind, fant ut hva vi gjør annerledes: Hvis man er "tilknyttet" et ord må man trykke 1 gang for å fjerne ordvalget (rullemenyen hvor man velger ordet), og så 2 ganger til. Om man ikke er tilknyttet et ord er det bare å trykke 2 ganger. Enkelt og greit Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) .. Hva skjer da første gangen du trykker på tilbakeknappen? Never mind, fant ut hva vi gjør annerledes: Hvis man er "tilknyttet" et ord må man trykke 1 gang for å fjerne ordvalget (rullemenyen hvor man velger ordet), og så 2 ganger til. Om man ikke er tilknyttet et ord er det bare å trykke 2 ganger. Enkelt og greit Nettopp. Når man skriver en melding er man stort sett "tilknyttet" et ord dersom man bruker T9.. Bruker ikke alle det? Jeg tok utgangspunkt i min egen skriving og da ble det 3 ganger i alle tilfeller. Uansett:Dersom dette er et problem anbefaler jeg folk å bruke analog hustelefon.. Endret 27. august 2005 av Captaincaos Lenke til kommentar
elvis! Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 (endret) problemet er at hvis man trykker tilbake-knappen, så er det ingen mulighet for å komme tilbake til meldingen (og skrive vider) uten at man må klagre den, for så å gå inn i utkast-mappen, og fortsette. helt meningsløst. Endret 28. august 2005 av ekravik1 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Slik har det nok alltid vært med meldinger hos Sony Ericsson.. men personlig syntes jeg det er en grei funksjon! Jeg "hatet" nemlig alltid at siste mld jeg på skrev kom frem når jeg brukte hurtigtasten når jeg hadde Nokia tidligere! Men selvfølgelig, det var en grei funksjon hvis man kjapt skulle ut av meldings-komponeringen for å sjekke noe, og raskt komme tilbake til meldingsskrivingen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå