atleau Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Skal bygge min første PC, og målet er å få den så støysvak som mulig innen for rimelig økonomiske grenser! Er derimot litt usikker på hvor mye støydemping kommer i konflikt med kjøling. Oppsettet: Cooler Master Wave Master ~ 3x 80mm 12db Papst vifter (2 front, 1 bak) AMD Athlon 3700+ ~ Arctic Cooling Freezer 64 Heat Pipe EPoX EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra ~ Zalman Chipset kjøler (ut med boxed vifte) Sapphire Radeon X800GT 256MB ~ Arctic Cooling VGA Silencer ATI 5 VGA Kjøler (passer denne overhode?) Nexus Damptek Støyreduserende Matter Noisekiller (spray) Andre komponenter: Twin-Mos 2x512MB RAM X-Fi lydkort (etterhvert) BenQ DVD-brenner Samsung 250GB HD NorthQ 4001BX 400W PSU Så spør jeg eder O'Orakler; blir dette temperaturmessig forsvarlig og relativt støysvakt som jeg hadde håpt? Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 For meg så ser det forsvalig ut men det er sikkert andre som mener du burde hatt en kraftigere cpu vifte men den kan vel stilles til og gå raskere. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Drop sprayen og damptek mattene, og bytt PSU-en til en MIST eller Antec Både mattene og sprayen gir deg lite, og en MIST strømforsyning er nesten et must for en støybesvist person. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Drop sprayen, mattene er jeg ikke sikker på hvor mye hjelper, men definetivt en MIST-PSU, de lager så godt som ikke lyd. Ellers ville jeg kjøpt annen RAM. f.eks. Kingston eller Corsair. Lenke til kommentar
fAke_ Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 For CPU så kan du også se på Thermaltright XP-120 (test) og Scyhte SCNJ-1000 Ninja (test) med passiv evt 120mm på Ninjaen. Hvis du har litt tid kan du kjøre stock cooler på CPU-en og vente på Zalman CNPS9500. Når det gjelder kabinett vil jeg anbefale deg å vurdere Antec P180 (en hundrings dyrere lrno, les annen test her). Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Kjøp heller disse viftene. Bedre enn Papst. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLFA3TC og tilsvarene PSU: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST500BHE12 Å støydempe datamaskinen koster dessverre ganske mye penger - hvor mye har du tenkt å bruke? Lenke til kommentar
atleau Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Kjøp heller disse viftene. Bedre enn Papst.http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLFA3TC og tilsvarene PSU: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST500BHE12 Å støydempe datamaskinen koster dessverre ganske mye penger - hvor mye har du tenkt å bruke? Er usikker hvor smart det er å bruke så mye penger på socket 939 støydemping nå som den er i ferd med å fases ut. Hadde det ikke vært for det, så hadde budsjettet vært tilnærmet ubegrenset. Sett i betraktning at min foregående maskin bråket værre enn en Boeing 747 under takeoff, mye takket være skjermkortet, tror jeg derfor relativt støysvakt holder for denne gangen. Bestillte likevel MIST PSU'n og nye vifter (viftene virker imponerende til slik en billig penge!). Håper de andre komponentene i oppsettet er kurrante nok. Hvis ikke, stifter jeg nærmere bekjentskap med herr Zalman CNPS9500! Kabinettet var definitivt for sexy til å gi slipp på, selv om et par Lian Li mini midier lokket veldig! En siste ting; hvorfor droppe minnet til fordel for Kingston eller Corsair? Rent "specs-messig" virker de å være ok i den prisklassen? Takk for all respons, setter virkelig pris på det (og det gjør sikkert microplex også )! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Grunnen til at du burde droppe TwinMOS fremfor f.eks. Kingston eller Corsair, er at mange (inkludert meg) har hatt problemer med TwinMOS (spessielt på MSI hk, men endel på andre hk) Derfor er det tryggere å kjøpe f.eks. 2x512 MB PC3200 CL2.2.2.5 av Kingston fremfor akkurat samme specs hos TwinMOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå