luffa Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Skal ha meg ny mobil, kamskjell, og har funnet ut at Nokia 6101 eller Sony Ericsson Z520i, kan være noe for meg. Noen som har formening om hvem av de jeg bør velge? Den skal hovedsaklig være til "vanlig" bruk, dvs ringe/mms og sms. Ønsker god batterikapasitet og at lyden er bra. Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Nå har jeg ikke prøvd noen av modellene, men svarer ut ifra tidligere erfaringer og spesifikasjoner. Når det kommer til batteritid er Z520i en klar vinner. På standbytid har den oppgitt 400 timer mot 6101s 150 - 350 timer. Det skal dog nevnes at 400 timer er makstiden, og bør da sammenlignes med 350 timer fra Nokia og ikke minimumet 150 På taletid er også Z520i best, med oppgitte makstid på 9 timer i forhold til 6101s 4 timer. Du bør dog huske at det ofte er _langt_ mellom batteritiden i praksis og på papiret, så det kan hende at forskjellene på batteritidene ikke er så store likevel. Når det kommer til annet er telefonene like på mye. Hovedskjerm ol. har nøyaktig samme spesifikasjoner. Det samme har kameraet. Jeg vil dog anbefale 6101 av fire grunner: 1) Den er en del mindre. 2) Den har EDGE 3) Den er allerede på markedet og kanskje mest viktig for deg 4) Nokia er kjent for et veldig enkelt og bra oppsett til SMS-skriving. For bilder av 6101, se her: http://www.gsmarena.com/review.php3?idReview=40&idPage=4 Lenke til kommentar
luffa Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Takk skal du ha. Da blir det nok til at jeg iler på elkjøp og kjøper den med abonnement til 1kr... Igjen, takk for at du gadd å bruke noen minutter på meg Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 4) Nokia er kjent for et veldig enkelt og bra oppsett til SMS-skriving. Har du problemer med å skrive sms på SE telefoner? For min egen del som ikke har hatt Nokia på mange år er det et helvete hver gang jeg låner en Nokia.. Dette er kun en vanesak Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 .. Har ikke problemer nei, men må si jeg liker oppsettet til Nokia bedre. 1) SE sitt skriveområde bruker for lite av skjermen 2) Det er ikke info om hvor mange tegn man har brukt, før det er lite igjen 3) Jeg synes Nokias tasteoppsett er bedre (bytte ord med *, osv..) Mye av det er nok vanesak, men jeg holder fast ved min mening Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Mye av det er nok vanesak, men jeg holder fast ved min mening Da er vi veldig enig.. Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg vil dog anbefale 6101 av fire grunner: 1) Den er en del mindre. En del mindre? 6101 er 0.2 cm lengre enn z520i og 0.1 cm smalere (i følge amobil.no sin prisguide). Dog veier z520i 13 gram mer (110 mot 97). Håper bare z520 kommer i butikken snart, den ser så fin ut (håper bare den ikke blir for stor, har ikke så mye forhold til oppgitte dimensjoner) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå