Gå til innhold

Endre scrollbar i php-dokument


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Driver å ordner en webside; www.lovefool.org, men, som dere ser, passer ikke scrollefeltene helt inn.

 

Har prøvd å endre de i CSS-filen, men endringene "trer ikke i kraft". Har brukt følgende kode i CSS:

 

scrollbar-arrow-color:#C8E2B5; 
scrollbar-track-color:#C8E2B5; 
scrollbar-shadow-color:#C8E2B5; 
scrollbar-face-color:#DD8A6E; 
scrollbar-highlight-color:#C8E2B5; 
scrollbar-darkshadow-color:#C8E2B5; 
scrollbar-3dlight-color:#C8E2B5

 

Noen som har noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får faktisk gjort om på noe i FF også, men det jeg har sett er kun pila man får gjort om ;) husker ikke link eller hvor jeg så det..så veldig unyttig innlegg kanskje...

 

uansett er jeg enig med dabear, min browser, jeg bestemmer farge på scrollbaren selv...

Lenke til kommentar

Koden din følger ikke de standarder som er satt. <table> skal feks ikke brukes til å bygge opp en side med.

 

Du kunne også løst problemet på en annen måte enn å bruke en scrollbar. Feks strekket siden 100%? Eller fjernet hele scrollbaren og håpet på at brukerne har nok iq til å forstå at man kan scrolle med musen. Du kunne også brukt javascript til å la brukeren velge om han/hun vil bruke scroll selv.

 

Som sikkert 90% av brukerne her vil si, "farging" av scrollbaren er totalt bak mål.

Lenke til kommentar
Eller fjernet hele scrollbaren og håpet på at brukerne har nok iq til å forstå at man kan scrolle med musen.

Støttes ikke, man skal ikke annta at noen har IQ, og er ikke alle som har scrollejul.

 

Farging, osv, av scrollbar er en MS standard som er helt bak mål, css skal ikke kunne bestemme over nettleseren. Nettsiden er en ting, men når den begynner å bestemme over selve programmet blir det feil.

 

jeg synes heller du skulle la inholdet fortsette nedover og bruke scrollen helt til høyre, det er penere og mer praktisk.

Ser ut som IFRAME når man gjør sån som du har

Lenke til kommentar
Eller fjernet hele scrollbaren og håpet på at brukerne har nok iq til å forstå at man kan scrolle med musen.

Støttes ikke, man skal ikke annta at noen har IQ, og er ikke alle som har scrollejul.

Vet ikke om du fortsatte å lese innlegget mitt, men man kan faktisk få javascript til å bestemme om scroll skal være av eller på. Og det fungerer i alle nettlesere. (opera, ff og ie på win)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Eller fjernet hele scrollbaren og håpet på at brukerne har nok iq til å forstå at man kan scrolle med musen.

Støttes ikke, man skal ikke annta at noen har IQ, og er ikke alle som har scrollejul.

Vet ikke om du fortsatte å lese innlegget mitt, men man kan faktisk få javascript til å bestemme om scroll skal være av eller på. Og det fungerer i alle nettlesere. (opera, ff og ie på win)

Om man har JS aktivert da, vel å merke.

Lenke til kommentar
Eller fjernet hele scrollbaren og håpet på at brukerne har nok iq til å forstå at man kan scrolle med musen.

Støttes ikke, man skal ikke annta at noen har IQ, og er ikke alle som har scrollejul.

Vet ikke om du fortsatte å lese innlegget mitt, men man kan faktisk få javascript til å bestemme om scroll skal være av eller på. Og det fungerer i alle nettlesere. (opera, ff og ie på win)

Om man har JS aktivert da, vel å merke.

De fleste vet ikke hva javascript er, så akkurat det er et ekstremt lite problem. I tillegg vil jeg påstå at de som faktisk er bevisste på javascript vet at man også kan scrolle selv om det ikke er noen scrollbar der.

 

Har du deaktivert JS? I såfall, har du noen reell grunn til det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Om man har JS aktivert da, vel å merke.

De fleste vet ikke hva javascript er, så akkurat det er et ekstremt lite problem. I tillegg vil jeg påstå at de som faktisk er bevisste på javascript vet at man også kan scrolle selv om det ikke er noen scrollbar der.

 

Har du deaktivert JS? I såfall, har du noen reell grunn til det?

Jeg har ikke deaktivert det nei, har ikke noen grunn til det. Men er mange som surfer gjennom proxy som er satt til å fjerne JS.

 

Men skal man bruke JS bør scrollbaren være der som default, og at man kan fjerne den etterpå. (Hvis de ikke har JS aktivert, eller ikke har scrollhjul så har de da mulighet for å scrolle)

Lenke til kommentar

**Edit: virker ikke i FF! :cry:

 

Fant det ut:

 

body, html {
 scrollbar-face-color: #262626;
 scrollbar-shadow-color: #262626;
 scrollbar-highlight-color: #262626;
 scrollbar-3dlight-color: #262626;
 scrollbar-darkshadow-color: #262626;
 scrollbar-track-color: #262626;
 scrollbar-arrow-color: #262626;
}

 

Du glemte

 

body, html {

 

}

 

på toppen og bunnen av koden din. Putt dette i .css filen.

 

 

Håper dette hjalp deg!

Endret av -Runar-
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å ha siden i en så bitteliten firkant? Ellers råder jeg deg til å droppe scrollbar stylingen. Det er, som noen allerede har nevnt, MIN nettleser. Ingen skal komme å bestemme at for å se på siden din, må en ha på seg en gul genser. Det blir bare tull. Det er ikke alle som forstår at den merkelige greia til høyre på siden er scrollbaren, for den ser jo ikke ut som det lengre hvis du endrer på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...