Daytona* Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Kjøpte nettopp et Nikon coolpix 5900 som jeg er svært fornøyd med ,jeg hadde ingen planer om å bruke dette til filming da jeg kjøpte det for få dager siden ,men det som overasket meg er hvor gode film opptak dette kameraet tar 640x480 oppløsning (TV oppløsning) og 30 bilder pr sek, så når det gjelder filming inne/ut på kort avstand ser jeg ingen grunn til å bruke vidokameraet lenger ,det flotte med dette er at kameraet er så lite å kompakt at en har det med seg overalt ,mens videokameraet drar en som regel bare med seg ved spesielle anledninger ,det mange ganger jeg har tenkt at nå skulle jeg hatt videokameraet for hånden når vesla finner på noen sprell, nå har jeg det alså i mitt kompakt kamera Det eneste minuset er at en med fordel bør ha minnebrikke på helst 1gb eller mer, det positive er at disse brikkene er ikke så kostbare lengre , 1gb brikke tilsvarer ca 14 minutter filming med mitt kamera. Når jeg leser tester av slike kameraer så er det ikke vanligvis fokusert på dette med filming,det står gjerne ikke nevnt i det hele tatt , men når kameraene i denne størelsen tar såpass gode opptak, med god kvalitet for visning på vanlig TV , så syntes jeg det er synd at det ikke taes med i kameratestene. Endret 26. august 2005 av Daytona* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå