Gå til innhold

Mine posts får lav respons

Troxx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

vel viktig å ikke ha en rotete beskrivelse av et problem eller en sak

da gidder man rett å slett ikke å lese

viktig også er det at du får med deg alle relevante opplysninger

og at du er høflig, da vil man hjelpe

Lenke til kommentar

Merker spesielt i hardware delen at folk er gniene på svara :p Hvertfall i bærbar pc tråden. Sikkert utallige folk med bærbar her, men veldig få som gidder å skrive noe om sin egen... Mange av trådene har liksom masse views, men 2-3 svar :p

Er kun i OT-Baren, musikk, film/tv og Annet at man får skikkelig respons.

Lenke til kommentar

Jeg har lite problemer med hw, siden jeg nå klarer å fikse det meste selv. Spørsmålene blir derfor somregel over middels i skjeldenhet og vansklighetsgrad. Det er fryktelig mye tullposting etter min mening. Når en tråd får flere sider enn det som er å se nederst på "sidetellingen" mener jeg tråden bør vurderes stengt.

Mener jeg er saklig, og håper postene mine ikke virker grinete.

HW.no burde kanskje lage noen guider ut fra standard problemer... Nettverk er jo en klassiker... nettverk lever sitt eget liv, og ofte løser det seg selv etter en restart... Men, det gjør oss jo ikke noe klokere, så om noen har greie på hvorfor så burde jo det deles med forumbrukerne.

Lenke til kommentar

Tror de siste 3-4 trådene mine om hardwareproblem har fått ca 2 svar, da gjerne noe som enten er feil eller hjelper ingenting for problemet mitt. Så du er ikke alene..

Dette var vanskelige topics da, så det gikk bedre når jeg begynte å spørre på fora man faktisk hadde litt spesialisert kunnskap om akkurat det jeg spurte om.

edit:

Så gjennom et par tråder jeg husker, de var da slettes ikke så vanskelige å svare i.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=377881&hl=

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=400652&hl=

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=450808&hl=

Kanskje det bare er jeg som lukter vondt.

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar
Når en tråd får flere sider enn det som er å se nederst på "sidetellingen" mener jeg tråden bør vurderes stengt.

Dette er det dummeste forslaget jeg har hørt.

"Når en tråd blir populær, burde den stenges". Da kan jeg love deg det blir opptøyer og misfornøydhet blant folk. De fleste som skriver et saklig og godt skrevet innlegg får faktisk svar. Nå er det jo også slik at så godt som alle spørsmål har blitt besvart et titalls ganger tidligere, er det rart at ikke alle får svar? De som sitter med informasjon gidder rett og slett ikke å skrive det samme om og om igjen.

En viktig ting angående det er søkefunksjonen. Hvis søkefunksjonen hadde blitt forbedret slik at man faktisk fant relevante tråder når man søkte, tror jeg problemet hadde blitt mindre.

Lenke til kommentar

Sticky funksjonen burde vært flittigere brukt. Det er mange brukere som har laget, og kunne ha laget guider og reviews som ville hjulpet mange. Det er kjipt å måtte søke for hvert bidige problem man har, og man ender opp med å ikke klare å finne en tråd som sier noe om problemet, og man lager en ny tråd. Så blir det stengt av mod fordi det finnes en fra før - du brukte sikkert feil søkeord...

Ville spart mods og brukerne tid. Eventuelt laget et eget review/guide forum, med forskjellige kategorier, som f.eks: Hardware, Multimedia, Annet. Men vi vet jo alle hvor gniene mods er på å lage nye kategorier :)

Lenke til kommentar

Når jeg ikke svarer på noe jeg vet (ang. hardware) skyldes det i de fleste tilfeller elendige spørsmål og/eller mangelfulle opplysninger. Selv en hjelpeløs nybegynner bør da forstå at man ikke kan si noen verdens ting om f.eks. valg av minne eller prosessoroppgradering hvis alt man får vite er at "Jeg har en Dell". Det dukker stadig opp helt håpløse spørsmål, og fra slike brukere er det også typisk at hverken signatur eller profil inneholder spor av hardware-spesifikasjoner. Hvis man ber om utdypning i slike tilfeller tar det ofte et døgn eller to før trådstarter dukker opp igjen med nye, ditto umulige spørsmål ("Hvilken plattform jeg har? Windows!"). Noen ganger kan trådstarter også være så på villspor at det rett og slett ikke virker bryet verdt å forklare ting fra bunnen av. Generelt tror jeg man får mye bedre og flere svar hvis man virkelig legger ting til rette for andre brukere.

Men disse eksemplene behøver jo ikke være tilfelle i dine tråder :)

Lenke til kommentar

Sant det du sier der. Er mange som er alt for dårlige til å beskrive problemene sine, spesielt når det kommer til hardware/software feil/problemer. Også er det folk som ikke klarer å tenkte/utforske litt selv og lager nye tråder for hvert eneste jævla problem de har :p Klart folk mister litt respekt da, for folk som ikke gjør annet enn å mase.

En ting jeg misliker sterkere er alle de usaklige, dårlige innleggene som kommer, både dårlig og bra beskrivelser av div. problemer. F.eks hvis noen spør om ett eller anet, om noen har erfaringer. Så kommer det en fjomp og sier "Veldig bra pc det der. anbefales!".

Og alle som skriver "Vet ikke". lol :p

edit: ved å gjøre litt research fant jeg ut at det FINS en kategori for brukertester :p Men det fantes tilsammen 4 sider der, med alt mulig rart. Ikke særlig nyttig mao.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...