Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med Online ADSL på SMC Ruter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er et år siden jeg fikk adsl fra telenor (i fjor sommer)..

Modemet jeg har er et Topcom Xplorer 871 ADSL...

I loggen på ruteren så står det at den har "succsesfully logged in" på pppoe tilkoblinga, så rutern har nett, men ikke vi som kobler til, plagsomt :\

kan det ha noe med at jeg ikke har satt opp IP-utdelinga? slik at den prøver å dele ut flere ip'er enn det er? er jo bare 1 ip på telenor adsl..

Lenke til kommentar

ok, skal teste nå... men et annet problem er: jeg må være koblet opp mot nett for å komme inn i ruterens konfigurasjonssystem, så akkurat nå har jeg kobla modemet i pcen, og en kabel til ruteren ifra mitt andre nettverkskort, så når jeg skal innpå ruteren for å konfigurere mens den har nett, må jeg ringe opp nett på denne pcn, dra ut tp'kabeln i pcn, og sette den i WAN porten på rutern...

Lenke til kommentar

det er gjort flere ganger ;)

nettop kommet på nett igjen etter å ha testa det Elgvenn2 sa, kom ikke inn på vg.. ikke msn/irc eller noe...

EDIT: agvg: når jeg først har kommet inn i konfigurasjonssystemet (som jeg liker å kalle det :p) så trenger jeg ikke nett lenger... dette er den merkeligste ruteren jeg har vært borti, det skal sant sies..

Endret av _lefze_pwns_all
Lenke til kommentar
plages med å få Online ADSL til å virke på denne denne ruteren,

har lagt inn all informasjon rett osv på ruteren, men når jeg kobler til så får jeg ikke nett...

har prøvd med både kabla nettverk og trådløst...

noen som vet hva det ka være? :hmm:

Når skjedde det?

Har du prøvd å ringe 05000?

Spørt om gratis montør fra Telenor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...