Gå til innhold

Høyre med skitne triks i valgkampen

Anbefalte innlegg

Er enig i at TV-debattene kan gi et visst inntrykk. Problemet kommer når TV får en såpass viktig rolle som de har.

Et glitrende eksempel er "utspørringen" eller hva det heter, på NRK, av RV her for noen dager siden. Journalistene var bare opptatt av å finne feil og kritisere partiprogrammet til RV. De ville ikke la RV få snakke om kjernesakene sine, de ville bare stille spørsmål om og om igjen på hvorfor RV vil ha f.eks åpne landegrenser. "Portrettet" av RV-velgeren var veldig klisjèaktig, f.eks å påpeke at 27% av rv-velgerne ikke bruker deodorant er intet annet enn dumt og usaklig. Hygiene har ingenting med politikk å gjøre.

Nå er jeg på langt nær enig i alle RV's synspunkter, men de må få lov til å fortelle hva som er viktig for dem på lik linje med alle andre partier.

EDIT: Når vi hadde en "konkurranse" i 2SL om å gjette hvilke av disse NRK's påstander som tilhørte hvilket parti, var det ikke særlig hyggelig for RU'eren i klassen. Beste resultat ble 13/25 riktige, så vanskelig er det vel ikke å gjette hvilke velgere som stemmer på hvilket parti? Skjerp dere, NRK!

Endret av Jakob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hør på Stoltenberg så får man inntrykk av at man bor i et forferdelig land. Er for meg temmelig ubegripelig at man kan ta den mannen på alvor.

Nettopp...

Det som irriterer meg er at det sm nå AP klager på er ting som i stor grad har oppstått med AP ved makta. Og når disse tingene har vært påpekt tidligere, så har det bare vært snakk om krisemaksimering'.

Lenke til kommentar
nei

høyre regjering?helt på jorde eller?

stem rødt, stem AP

Argumenter er en fin ting når man sender folk på jordet...

Bare at LO, som ikke er folkevalgte til å drive politikk, har så mye makt de vil over AP og antaglig også de to andre er mer enn grunn nok til å stemme blått.

Også kommer politikken dems (som jeg har kommentert i tiligere innlegg).

Lenke til kommentar
Hør på Stoltenberg så får man inntrykk av at man bor i et forferdelig land. Er for meg temmelig ubegripelig at man kan ta den mannen på alvor.

Nettopp...

Det som irriterer meg er at det sm nå AP klager på er ting som i stor grad har oppstått med AP ved makta. Og når disse tingene har vært påpekt tidligere, så har det bare vært snakk om krisemaksimering'.

Men det vil skje med alle, bare vent og se. Vi får nå ny regering etter valget og det er for flere mnd siden varslet at renten som i dag er kunstig lav kommer til å stige. Men hvem tror dere får skylden for det???

Lenke til kommentar
Men det vil skje med alle, bare vent og se. Vi får nå ny regering etter valget og det er for flere mnd siden varslet at renten som i dag er kunstig lav kommer til å stige. Men hvem tror dere får skylden for det???

Årsaken til lav rente er for å stimulere det markedet som AP holdt på å ødelegge! Lav rente gir vekst i samfunnet, og til slutt og sist kommer det oss tilgode... Lav rente er vel ikke ordet? Vi føleger bare alle de rundt oss. Av en eller annen grad så blir vi påvirket av EU....

Lenke til kommentar

Renten var på tur ned før de borgelige overtok, dessuten var den høye renten et res av høy rente i europa + den enorme kjøpefesten som nordmenn hadde.

Denne kjøpefesten ser vi jo tengn til i dag , da folk låner over hals og hode. Så vi er nok ikke så rike som vi gir oss ut for .

Lenke til kommentar
Så lenge folk kan betale for seg ser jeg ikke helt problemet.

For de som husker tilbake til sist vi hadde en lignende kjøpefest så husker de sikkert hva som skjedde, folk klarte såvidt å betale med lav rente,men da denne steg fikk vi drøssevis av gjeldsslaver og banker som fikk problemer fordi verien på boligene som var i pant sank. Dette kan fort skje på nytt, nettop fordi de borgelige partiene har stimulert til en kunstig høy kjøpefest. En dag skal regningen betales IGJEN.

Lenke til kommentar
Renten var på tur ned før de borgelige overtok, dessuten var den høye renten et res av høy rente i europa + den enorme kjøpefesten som nordmenn hadde.

Denne kjøpefesten ser vi jo tengn til i dag , da folk låner over hals og hode. Så vi er nok ikke så rike som vi gir oss ut for .

At folk låner som gale er ikke noe problem så lenge renta holder seg lav. Problemet er hvis man får et blodrødt regjeringsskifte.. da får mange av disse menneskene problemer. Å argumentere mot at lav rente er smart synes jeg bare blir for dumt, da lav rente hjelper absolutt alle som har et lån, spesielt de som har problemer med å få endene til å møtes.

At renta var på vei ned før de borgelige tok over har nok mer med en senvirkning av biondevik 1 regjeringen enn med arbeiderpartiets 1 års regjering å gjøre :p Eller så kan det bare ha vært den naturlige svingningen på +-0,25%.

Lenke til kommentar
Rødgrønn = høyere rente = ny krasj.

Tøv! Hvis det kommer en ny krasj så er det ikke pga. regjeringen. Hvorfor fikk vi et krasj rundt år 2000? Ikke pga. regjeringen, men fordi IT aksjene var ekstremt overvurderte. Renta styres av det internasjonale samfunnet, ikke regjeringen.

Lenke til kommentar

Uforutsette ting kan skje. Som foreksempel endringer i verdensøkonomien som igjen kan føre til renteoppgang. Det var nok det mange tenkte under jappetiden også, men mange gikk på en saftig smell.

Lenke til kommentar

Uforutsette ting kan skje. Som foreksempel endringer i verdensøkonomien som igjen kan føre til renteoppgang. Det var nok det mange tenkte under jappetiden også, men mange gikk på en saftig smell.

Kan vi ikke la menneskene få bestemme om de skal få låne penger eller ikke? Så lenge banken finner det forsvarlig å la dem låne penger, så synes jeg ikke staten har noe som helst med å overstyre dette? Synes du? Skal staten bestemme om jeg får låne 25 millioner til å starte produksjon av lakris i Oslo? Skal staten bestemme om jeg får låne 600 000 til en bil?!

Nei, folk må få bestemme selv og passe økonomien sin selv. Eller vi kan innføre kommunisme, og avskaffe penger helt. "Få etter behov... :sick: "

Lenke til kommentar
At folk låner som gale er ikke noe problem så lenge renta holder seg lav. Problemet er hvis man får et blodrødt regjeringsskifte.. da får mange av disse menneskene problemer. Å argumentere mot at lav rente er smart synes jeg bare blir for dumt, da lav rente hjelper absolutt alle som har et lån, spesielt de som har problemer med å få endene til å møtes.

Klart det er en fordel med lav rente,men om du leser hva jeg skrev. så har de borgelige inrømmet at renten kommer til å stige. Det er vel anntydet at den kommer til å ligge rundt 7- 10% det gir mange problemer, husk at mange har lån til langt over pipa nettop fordi renten har vært gunstig.

At renta var på vei ned før de borgelige tok over har nok mer med en senvirkning av biondevik 1 regjeringen enn med arbeiderpartiets 1 års regjering å gjøre  Eller så kan det bare ha vært den naturlige svingningen på +-0,25%.

Så at renten da raste ned blir da en senvirkning av ap regeringen :hmm:

Og at alle ekspertene ser en ganske stor økning i rentene fra i høst og utover vil da være en senvirkning av dagens regering, ikke den kommende sosialistiske regering :)

Lenke til kommentar

Kan vi ikke la menneskene få bestemme om de skal få låne penger eller ikke? Så lenge banken finner det forsvarlig å la dem låne penger, så synes jeg ikke staten har noe som helst med å overstyre dette? Synes du? Skal staten bestemme om jeg får låne 25 millioner til å starte produksjon av lakris i Oslo? Skal staten bestemme om jeg får låne 600 000 til en bil?!

Nei, folk må få bestemme selv og passe økonomien sin selv. Eller vi kan innføre kommunisme, og avskaffe penger helt. "Få etter behov... :sick: "

Ja, det var akkurat det jeg sa. Staten skal styre allt. Vi skal innføre kommunisme. Vi skal ikke ha penger. Det var jo det jeg sa! :yes:

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Rødgrønn = høyere rente = ny krasj.

Tøv! Hvis det kommer en ny krasj så er det ikke pga. regjeringen. Hvorfor fikk vi et krasj rundt år 2000? Ikke pga. regjeringen, men fordi IT aksjene var ekstremt overvurderte. Renta styres av det internasjonale samfunnet, ikke regjeringen.

Hvis du tror politikken som føres i Norge ikke påvirker rentenivået så er du vel i overkant naiv...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...