Gå til innhold

Høyre med skitne triks i valgkampen

Anbefalte innlegg

Hvor langt kan et parti synke??

her kritiseres andre parti,men å synke så lavt som det høyre her presterer tar kaken, glad de snart skal forlate regeringen.

I dag la Oslo Høyre ut den ene av flere kommende videoer der velgerne advares mot det rødgrønne regjerningsalternativet.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=288152

I videoen, som er preget av heftig kryssklipping, blir blant annet Erik Solheim assosiert med regimet bak blodbadet i Bejjing i 1989

:wallbash::wallbash::wallbash:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke jeg heller. Derimot er det ganske viktig å fortelle hva politikerne folk stemmer på, har ment om dikatorer mv.

Jo,men dette har ingen relevans til norsk valkkamp og at høyre synker så lavt som dette vitner om ren desperasjon og sier litt om hvor seriøse de er.

Å prøve å dra andre ned med usannheter og vridning avsaker blir for dumt.

Men det vitner om at Høyre er i desperat knipe og siden de selv ikke har et sikkelig valgprogram som folk flest biter på så prøver de å trekke fokus vekk fra dette med å kaste dritt på andre :no::no::no:

Lenke til kommentar

Jeg kan heller ikke se filmen.

Så det at SV lager et spill der en skoleunge dreper "Pappa-gutter", bank-folk og andre velstående personer er greit?

Jeg er jo klar over at spillet er trukket tilbake og at spillet ikke er så veldig realistisk, men det er da prinsippet som er viktig.

Lenke til kommentar

For å sitere en glitrende politiker (veldig fritt etter hukommelsen):

Ett valg kan vinnes på den riktige eller gale måten. Man kan enten fokusere på vår egen politikk eller prøve å svartmale motstandernes politikk. Jeg tror ikke den ene eller andre måten er atskillig mer effektiv enn den andre, men når valget er vunnet føles den riktige måten definitivt bedre enn den gale.

Lenke til kommentar

I videoen, som er preget av heftig kryssklipping, blir blant annet Erik Solheim assosiert med regimet bak blodbadet i Bejjing i 1989

:wallbash::wallbash::wallbash:

Om jeg ikke tar feil, så var det en viss tjukkass som vant en gullpalme for å gjøre det samme i en annen film. Men da var det selvsagt helt okay. :lol:

Høyre har kanskje lært av venstresidens hyllest til slike metoder? :whistle:

What goes around, comes around. :shrug:

Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar feil, så var det en viss tjukkass som vant en gullpalme for å gjøre det samme i en annen film. Men da var det selvsagt helt okay

Nei det er ikke ok uansett hvem som bruker slike metoder og siden du anntyder dette i dit svar regner jeg med at du tror jeg stemmer sv,men der tar du feil.

Men la meg si det slik at da jeg leste dette mistet Høyre en stemme fra forrige valg :hmm:

Det jeg reagerer mest på her er at dette ikke har noe med norsk valgkamp å gjøre og bør kveles i starten, ellers vil det ikke gå lang tid før vi har amrikanske tillstander, der politikken er "glemt" menst personforfølgelse og drittkasting er det viktigste. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe galt i det Høyre har gjort. Ville gjort det samme selv. Hva er galt med det du kaller amerikanske tilstander? Jeg synes ikke det er noe galt i det. Mange av de norske partiene har vært på studieturer å lært av amerikansk valgkamp. Er det noe amerikanerne kan, er det å engasjere folk, og å lage en skikkelig VALGKAMP!

FIRE NYE ÅR!! FORTSATT FREMGANG!

Lenke til kommentar
Hva er galt med det du kaller amerikanske tilstander? Jeg synes ikke det er noe galt i det.

...ellers vil det ikke gå lang tid før vi har amrikanske tillstander, der politikken er "glemt" menst personforfølgelse og drittkasting er det viktigste.

Ser du ikke noe galt i at politikken blir glemt til fordel for personforfølgelse og drittkasting i en valgkamp? :hmm:

Lenke til kommentar
FIRE NYE ÅR!! FORTSATT FREMGANG!

Helt enig,men da må vi bare få skiftet regering, en som ikke fortsetter å forfordele dem som har mest, menst de som har minst får mindre.

det er jo en kjennsgjerning at fattidommen har økt dramatisk de siste årene, samtidig som de rike er blitt rikere.

Så joda forstår godt at enkelte her håper på samme regering i 4 år til :whistle:

Lenke til kommentar

Hvem har fått til en egen plan mot fattigdom? Det er Høyre som gjorde det, Ap gjorde det ikke. Høyre har fått renten ned, noe som gangner nettopp de fattige, med store lån. Dermed er det blitt enklere å investere i bolig, i stedet for at de fattigste må leie.

Arbeidsledigheten er nedadgående, "de fattige" får lettere jobb. Hvor har du det fra at fattigdommen har økt? Fattigdom fases ut! Skattelettene har gått til vanlige folk, ikke de rike. De rike har også fått, men mesteparten gikk til de fattige. :)

Lenke til kommentar
Men amerikanerne blir engasjerte, jeg mener, se på landsmøtene. Så vidt jeg vet er det kun høyre (Oslo Spektrum, femte mai i år) som har hatt så mange fremmøtte, jublende, medlemmer og andre.

Så mange som hva? Like mange som amerikanerne?

Er ikke de andre politiske partiene jublende nok?

Lenke til kommentar
Jo. Det gjør jeg.

Men amerikanerne blir engasjerte, jeg mener, se på landsmøtene. Så vidt jeg vet er det kun høyre (Oslo Spektrum, femte mai i år) som har hatt så mange fremmøtte, jublende, medlemmer og andre.

Om amerikanerne er interisserte i politikk kan diskuterees. De er vel ikke akkurat kjent for å ha en skyhøy valgprosent. Den ligger vel ofte på rudnt 50 og noe prosent. I 2004 så var den rekordhøy og da lå de vel på litt over 60 prosent om jeg husker riktig. Er det noen som har tallene for valgdeltagelsene i USA? Både for kongressen og for Presidenten

Lenke til kommentar
det er jo en kjennsgjerning at fattidommen har økt dramatisk de siste årene, samtidig som de rike er blitt rikere.

Er det det? Det hadde vært gøy om noen endelig hadde noen seriøse tall å peke på angeående dette emnet, fremfor å komme med vagt definerte grupper, og store ord.

I skoledebatten i dag kranglet man om hvor mange arbeidsledige det var rett før regjeringsskiftet i 2001, og det var ca. 100 000 i forskjell mellom AP og V (som nettopp hadde ringt departementet for å spørre om å få tall). AP påstod at det var ca. 60 000 arbeidsledige før Bondevik overtok. I den samme debatten ble det også fremmet spørsmål om hvem som går under grupperingen "de rikeste", om det var sykepleiere eller multimilliardærer. AP snakket seg fint bort (dyktig politiker, men med lite annet enn tomme ord og god humor) ved å begynne å si "de over middelklassen" osv. Jeg ble imponert av høyre, som faktisk hadde konkrete tall å komme med, i motsetning til udefinerte grupper.

PS: liten digresjon; SU-representanten, som møtte opp for SV, hadde omtrent det samme problemet som Halvorsen: "øøh.. jeg vet ikke hvordan man sier det, men det er et stooort tall!!", "fire millioner tusen" samt (om penger som går til forsvaret) "jeg vet ikke noen tall, men jeg vil tippe en tjue til tredve milliarder" (hvilket faktisk ikke er så galt tippet, flaks for henne). Har denne representanten i det hele tatt lest statsbudsjettet?

Lenke til kommentar

I SU er de for revulosjon - men ikke alle medlemmene vet hva det innebærer... Og det er vel et godt kjenntegn på SU - at mange er med for å få seg gratis kaffe på Cafe Internationalen og for å dra på sommerleir. Palestina er kult, bush er bæsj. Hvorfor er Bush bæsj? Nei, det vet de ikke helt... "det bare er sånn".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...