Gå til innhold

Hvis du MÅ fjerne en av sansene?

Anbefalte innlegg

Noen dristige forskere har kommet med en teori som sier at det er mulig å legge på seg om man spiser mer.

Ja når man er ungdom.

Fatter'n sier bestandig "Bare veint te du kommer i 30års aldern." Han har pondus ;)

skjønte ikke hva du mener med kommentaren på mitt innlegg. Jeg har jo ikke påstått noe annet enn det du skrev og din påstand bygger jo heller ikke opp min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Skjønner ikke kofor så mange ville gitt opp lukten. Luktesansen er jo ganske viktig. Spesielt når man minnes ting, som f.eks. eplekaken som mormor alltid bakte. Hver gang du kjenner den lukten vil du minnes din mormor og alle de fine stundene dere hadde sammen.

Folk som får hukommelses tap mister luktesansen i samme slengen. Noe å tenke på folkens ;)

Ontopic: Eg kunne godt gitt fra meg hørselen...selv om eg elsker musikk :ermm:

Foresten..Hva med den 6. sansen? det er mennesker der ute med spesielle gaver som merker ting fra "den andre siden"...

Lenke til kommentar
Ontopic: Eg kunne godt gitt fra meg hørselen...

Så du ville ofre trøbbel med enhver samtale samt å høre farer (tutende biler e.l.) fremfor nytelse av mat/coke/cock?

Jeg står nok fast ved å gi fra meg smakssansen; det er den jeg har minst bruk for, samtidig som det hadde blitt enklere å spise all den sunne maten jeg opprinnelig ikke liker :p

Lenke til kommentar
Så du ville ofre trøbbel med enhver samtale samt å høre farer (tutende biler e.l.) fremfor nytelse av mat/coke/cock?

Jeg står nok fast ved å gi fra meg smakssansen; det er den jeg har minst bruk for, samtidig som det hadde blitt enklere å spise all den sunne maten jeg opprinnelig ikke liker :p

Hadde lært meg å lese på lepper, og endelig fått den hunden eg alltid har ønsket meg! :D

Det e jo ikke bare mat du smaker ;) men du har et poeng. Hadde gått fint å spise super sunt hele tiden om du ikke kjente smaken..

Men ka om det ble så "kjedelig" å spise at du til slutt bare spiste når du absolutt måtte?

Lenke til kommentar
Ja, da hadde man hatt 90% færre overvektige, om alle hadde det slik.

Uans; får du hund om du blir døv?

Hadde blitt mange flere sykelige tynne mennesker som ikke vil være i stand til å sette seg ned med venner og spise middag sammen. Måltider er viktige. Spesielt for familier der alle er travelt opptatt hele dagen. Middag er gjerne det eneste tidspunkte på dagen da alle er samlet...

Oida..hm..det var sant. My bad :blush: . Du får nok ikke hund nei...

Lenke til kommentar

Måtte vel bli smaken som gikk føyken. Om smak-lukt henger sammen på sammen måte som lukt-smak vet jeg ikke, men jeg tror man fortsatt ville kunne ha luktet selv om tunga var defekt :p

Hvis man ikke lukter noe, vil man KUNN kjenne igjen om noe smaker salt, surt, søtt eller bittert. Dvs at godteri ville bare smakt søtt, men ikke jordbær.

Prøv å hold deg for nesa skikkelig hart slik at ingen luft slipper igjennom og tygg på noe :p

Lenke til kommentar

Ok. Det er helt klart lukt og smak som går mest her.

Så jeg tenkte jeg skulle prøve å lage en liten liste om hva som er bra og dårlig me de to sansene. Dere kan godt hjelpe meg.

Lukt:

- Lukte mat.

- Parfyme.

- Lukte farlige gasser.

- Lukte at du selv stinker svette o.l.

+ Dårlig lukt - som en fis o.l.

+ Man lukter ikke andres svette.

Kommer ikke på mer som er bra med å ikke kunne lukte.

Smak:

- Smake god mat, som man savner.

- Vin.

- Godteri.

+ Man smaker ikke ting man ikke likte før o.l.

Kommer ikke på mer.

Kom med forslag da :)

Mange har sagt at smak og lukt henger sammen. At om man mister lukt, mister man også litt smak.

Det kan også hende at hvis man mister følelsen, mister man også litt smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...