Gå til innhold

Bærbare pc til maks 10000

Edstro

Anbefalte innlegg

Hei. Har lenge tenkt på og kjøpe meg en bærbar pc.

Både fordi eg har kommet langt i skolen og det er veldig enkelt og ta med seg rundt forbi.

Pcen skal også brukes til skolearbeid,se på dvd og spill.

Så hva kan man få for 10000 kroner?

Dette er det eg stiller krav til:

* Pcen må være stille. Om viften bråker litt så gjøre det ikke så mye

* Må minst ha 512mb ram

* Helst 60gb harddisk

* Hvis det ikke blir for dyrt så vil eg ha et 128mb grafikkort

* Batteriet bør holde en stund 2 timer ved hardt arbeid som feks. spill

og kansje 3-4 timer ved svakt arbeid, skolearbeid.

Eller forventer eg litt formye av batteriet?

Noen et forslag??

Har vurdert dell. Er dell bra til det prisene dem har?

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Sitter her og ser litt rundt forbi. Det er ikke så mye som er på lager på det forsjelige plassen og det haster litt.

Et annet spørsmål:

Denne maskinen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310878&s=sc

Deller skjermkorte i denne pcen minne med hovudminne i pcen?

Og er amd sempron bra i bærbare? Yter det bra til prisen?

Eg vil helst ha et skjermkort som ikke deler minne med hovudminne i maskinen.

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar
Hvis du ikke er for kravstor til spill, så vil en iBook gjøre susen for deg. Den holder iallefall 5 timer på batteri ved skriving/surfing. Enda lenger dersom du slår av bluetooth og trådløsnett.

Den nye iBook ser spennende ut, mangler bare 512 ram. De sier opptil 6 timer på batteri. Varer de virkelig såpass lenge som 5 timer ved forsiktig bruk? Det er jo bra. En slik maskin vurderes som min første Mac og bærbar.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke er for kravstor til spill, så vil en iBook gjøre susen for deg. Den holder iallefall 5 timer på batteri ved skriving/surfing. Enda lenger dersom du slår av bluetooth og trådløsnett.

Den nye iBook ser spennende ut, mangler bare 512 ram. De sier opptil 6 timer på batteri. Varer de virkelig såpass lenge som 5 timer ved forsiktig bruk? Det er jo bra. En slik maskin vurderes som min første Mac og bærbar.

Min Powerbook varer 4-4,5 når jeg skrur ned prosessoren og kjører med lav skjermbelysning, noe som ikke gjør noe når du skriver eller surfer. iBooken har lengre batteritid enn Powerbook siden det er en dårligere modell som bruker mindre strøm. Men som sagt, prøvekjør en mac før du tar valget. Du har en del spill til Mac, men ikke HL2, CS, BF2 er ikke kommet osv. Men, de tfinnes masse god programvare som ikke finnes til Windows, f.eks iPhoto. Den beste bildedatabasen. Jeg har etterhvert større problemer med programvarer til Windows enn OSX. Det at det finnes lite programmer til Mac er bare tull.

Les på Mac1.no. Der er det mange som har switchet med 12" iBook, og er kjempefornøyde...

Lenke til kommentar
Nå har eg funnet den pcen eg har lust på :D

Kjempe tilbud i følge meg!? Se her: http://www.psdata.no/ps.asp?it=113104

Noen som har testet denne pcen?

Er dette et godt tilbud for en slik pc?

Denne ser vertfall veldig bra ut ifølge mitt syn :thumbup:

Ja. 1557 har meget god batteritid, som faktisk holder 4 timer. Støynivået er beskjedent, dvs, du hører den nesten ikke under vanlig surfing.

Lenke til kommentar
Har du den??

Så du mener den er veldig bra?

Vis noen har et bedre forslag så si ifra :D

Har selv prøvd en. Grafikkytelsen var meget bra, i forhold til prisen. :) Eieren spiller WoW hele tiden. Batteritiden er overlegen. :) Tastaturet var meget godt, men bråkte litt da man skrev raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...