amundsf Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Hei! Jeg har planer om å KANSKJE kjøpe en Mac Mini Men "problemet" er at jeg aldri har hatt mac før, så vet lite om mac... Grunnen til at jeg ønsker Mac Mini er fordi jeg trenger en så stillegående PC som mulig (skal stå på om natta i SAMME rom som jeg sover i), og da bør vel Mac Mini være ganske idéel? Men en ting som jeg vil trenge på denne PCen er TV-kort. For å begynne med et ganske avgjørende spørsmål: Finnes det i det hele tatt TV-kort som fungerer på mac? (Har som nevnt omtrent 0 peiling på mac). Videre har jeg dette TV-kortet nå. Noen mulighet for å dette TV-kortet til å fungere på mac? Og en annen ting: Er det noen mulighet for å få mac til å starte opp på et gitt tidspunkt? F.eks. sette den til å starte opp 15.09.2005 kl. 20:30. Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Hei! Alle moderne Macer kan stilles inn til å starte og stoppe på angitte tidspunkt. Om det kortet du allerede har fungerer veit eg ikkje, men ett som er kjent for å fungere er EyeTV Den medfølgende programvaren skal visstnok kunne brukes til enklere redigering, slik som å klippe vekk reklamer, og er ikkje det nok, så kan Apple's iDVD programvare brukes.(Følger med OsX ) Det ble diskutert på Mac1.no i dag... Om det ikkje er noen Apple butikk i nærheten, så skader det ikkje om du bruker en av linkene du finner på Denne siden når du handler. Mac1.no får en liten kommisjon(omtrent 2%) som brukes til å betale driftskostnadene for forumet. Nå har eg vel plugga Mac1.no nok... Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Har selv det kortet og en iBook.. *teste for deg* Edit: Fikk bilde.. Sliter med lyden Lasta ned programvare her. Edit2: Lyden funker fint den Bare jeg som surra litt.. Endret 28. august 2005 av LaStrada Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Takk takk, for at du gadd å teste Da kan det nok fort hende det blir mac på meg gitt Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Takk takk, for at du gadd å teste Da kan det nok fort hende det blir mac på meg gitt Bare hyggelig å hjelpe. Da er det bare å ønske deg velkommen i mac-gjengen! Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Men; dersom du ikke har kjøpt Mac Mini enda; vent til etter MacWorld Expo i Paris i slutten av september. Kan hende det kommer nye Mac Minier da, og da blir du sittende med skjegget i postkassa Ang det med auto-oppstart, så er det innebygget i Mac OS X, så det går kjempelett:) Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Men; dersom du ikke har kjøpt Mac Mini enda; vent til etter MacWorld Expo i Paris i slutten av september. Kan hende det kommer nye Mac Minier da, og da blir du sittende med skjegget i postkassa Ang det med auto-oppstart, så er det innebygget i Mac OS X, så det går kjempelett:) bull S*** Ler her det var ikke lenge til den ble oppgradert. http://buyersguide.macrumors.com/ Product: Mac Mini Last Release: July 26, 2005 Days Since Update: 40 (Average = 196) Recommendation: Buy - Product recently updated Special Notes: none. ('special notes' last updated on July 26, 2005) EDIT: Vel at mac mini vil få en G5 lv, er noe jeg synes er ufattelig usansynelig, det står ikke en gang på special notes. Jeg velger å følge mac rumors sin produkt guide, jeg vedder en 5 kroning på at det ikke skjer. We have a deal PiRANhA ? Tenk på at det da vil nok Powerbooken nesten også få G5 og da er det ikke stor sansynelig at mac mini får det, spess siden g4 sitt roadmap ser så bra ut og den lille avtalen med freecore ( det er free core ikke sant?) der de skal levere brikker frem til 2008, en low-v G5 vil alike vel bruke mer strømm en en 1,42Ghz G4 på samme hastighet. Og på så lave hastigheter så vil FSBen på G5 være så lav at en G5 vil neppe være noe kraftigere. De ryktene var mer på at det vil komme en liten powermac, eks power mini. Som var en liten og kraftig maskin. Og skulle være noe adskilt fra mac mini linjen. Da en singel prossesor G5. Endret 4. september 2005 av Macfan Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Nå er det riktignok et par rykter som sier at Mac mini muligens får en av de nye low-voltage CPUene om ikke så alt for lenge - så man burde ikke være så bombastisk og skrive Bullshit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå