Enya Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 PC-en min vil ikke boote fra verken hd elle cd-rom... cd-rom står som first boot og hd som second... noen flere innstillinger som jeg burde endre på som jeg ikke har gjort? Lenke til kommentar
schwami Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Du kan forsøke å slå på "boot other device", da skal maskinen sjekke for bootmuligheter på alle tilkoblede enheter, i tillegg til de i listen. Lenke til kommentar
Enya Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Den er på... flere forslag? Lenke til kommentar
schwami Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Det kan være at noen innstillinger i bios har "låst" seg. Hadde mye problemer på et Abit hovedkort jeg hadde. Resetting av bios og så sette det opp slik du skal ha det skal fungere. Lenke til kommentar
Enya Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Har og prøvd å ta utav CMOS batteriet og sette det i igjen... har også prøvd å resette med jumper...men uten hell... Lenke til kommentar
schwami Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Er cdrom og harddisk tilkoblet hovedkortet med samme kabel? Sjekk i så fall at det ikke er feil på master/slave. Lenke til kommentar
Enya Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Cdrom og hd er ikke koblet til hk med samme kabel, og det er riktig med master og slave. har forøvirg ett Epox 8KRA2 hk... Lenke til kommentar
schwami Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Sjekk også i bios at ikke ide-kontrolleren du har koblet enhetene til er disabled. Sjekk også at ide-kablene sitter skikkelig i. Lenke til kommentar
Enya Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 I bios er IDE kontrolleren enable, og både kabler til hd og cdrom sitter som de skal...flere forslag??? er litt blank på dette område Lenke til kommentar
schwami Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Var ikke lett dette gitt...hvilken cdplate er det du legger i cdspilleren? Lenke til kommentar
Enya Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Det er en windows xp proffesional cd, har testet den på en an pc og da fungerer den fint, pcen finner både hd-er og cdrom i bios, men nekter å boote... når den booter fra cdrom blir skjermen svart mens dataen fortsetter å kjøre. Lenke til kommentar
Enya Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Ingen flere forslag...? Må jeg kjøpe nytt hk??? Lenke til kommentar
schwami Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Prøv å lage en knoppixcd. Knoppix. Jeg har klart å boote fra disse cd'ene når andre har nektet. Det er dessverre mitt siste forslag, med mindre du har en usb-minnepen å boote fra. Lenke til kommentar
Enya Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 hva er en knoppix cd og hva gjør den? Lenke til kommentar
schwami Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 knoppix er en linuxdistribusjon som kjører fra cd og ram. Den installerer ingenting på maskinen din. Det er et fullgodt operativsystem som skal gi deg tilgang til det meste på maskinen din, og som andre linuxsystemer tåler de mer hardwarefeil enn windows. Hvis du ikke klarer å boote til knoppix engang, da tror jeg at jeg ville forsøkt et nytt/annet hovedkort som du skrev. Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Har du overklokket maskina? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå