Gå til innhold

SKIKKELIGE jenter

Ariel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være ærlig, så tror jeg (håper!) at en del av postene i denne tråden ikke er seriøst ment. Hvis alt hadde vært seriøst ment, er det nok en viss fare for at en del aldri klarer å få et fast forhold til å fungere, men jeg er ikke noe psykolog heller da, så vi får håpe jeg tar feil :wink:

Lenke til kommentar

Den 2002-09-10 23:22, Kjetil Lura skrev:

Quote:

kaksa skrev (2002-09-10 22:38):

Kjetil: ej he no nesten dame no.. fekk en del kritikk men ho kan ej tole dei kritisera.. so lenge ej he "godkjent" ho og ho ikje e "under tvil" so ska ej greie å leve me d..

men d må no nesten ver ei grense for ka slags lavmål ej kan tillate mej da

kaksa

Hvor i norge bur du sinnsykt vanskelikt å lese. Men du forsto poenget mitt det er det viktigste.

Eg syns no dialekta di e fin eg kaksa! Ej vil tippe på nordvestlandet, sunnmøre eller romsdal?

Det e fole kjekt å skrive på dialekt, mæn ej he latt være å gjer d ta omtanke fer dåkkå andre her på forumet.

Endelig kan ej kome ut ta skapet! :lol:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Trondos på 2002-09-11 23:15 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Trondos på 2002-09-11 23:16 ]

Lenke til kommentar

sorry at folk ikke forstår hva jeg skriver..

(jeg har ikke bokmål til vanleg, men nynorsk)

eg bur på ei lita øy uttafor ålesund som heite valderøy..

det er på sunnmøre.. :razz:

men ein ting vil eg leggje til.. eg grie å lese 99% av alle dialektene her på forumet (ca.)

dessuten so rula dialekter, det er noko av det beste som har blitt oppfunnet.. er noko av det eg ser på med ei dame faktisk.. :razz:

Hilsen Kim

Lenke til kommentar

hvorfor er det så populært med dialekt blant folk fra utkantsnorge?

akkurat som om dere må vise at dere er her. ser ikke poenget med å skrive dialekt. men selvfølgelig jentan æ jo heilt ville etter sørlandsdialekta mi... :grin:

og det med et varig forhold; ikke noe jeg har planlagt før volvoen står parkert i oppkjørselen til bonytt huset mitt... og golden retrieveren løper happy rundt på plenen. 10 år med unger, så slår midtlivskrisa inn for fullt. da byttes volvoen ut med porschen, og bonytt huset med penthouse-leiligheten i byen... og selvfølgelig skal ikke jentene kunne data... ikke det jeg har tenkt å drive med...

(håper noen tar innlegget med en "spade" salt)

Lenke til kommentar

kaksa, dialekter er fint det. Jeg synes det er kjempebra når folk beolder dialekten si. Og jeg skjønner også de fleste som skriver dialekt her på forumet, men det folk som skriver dialekt burde tenke på er at alle andre, som ikke deler deres dialekt, ikke leser dialekten, men ordene/bokstavkombinasjonene med sin egen dialekt. Det blir dermed et veldig tungt spåk for alle som ikke har samme dialekt. Man leser det ikke mad samme flyt som man leser bokmål eller nynorsk. Jeg kan garantere deg at jeg ikke leste postene dine på samme måte som du ville gjort det, f.eks. ser jeg "ej" og leser "æi" fordi dette er et mer naturlig lydbilde for meg. Hvordan utaler du det? Jeg tror det største problemet er at hvis man skriver dialekt skriver man bare rett fram uten å tenke på fonetikk. Skriver man dialekt setter man egentlig et lydbilde ned på papiret og dermed skulle man brukt fonetikk tegn hele veien, noe jeg enda ikke har sett blandt de som skriver dialekt.

Så hold på dialekten deres, men dialekt egner seg ikke som skriftspråk.

Lenke til kommentar

Quote:

Goebbels skrev (2002-08-09 20:34):

Den viktigste er at hun oppfyller flesteparten av de du nevnte. alt fra og slippe å gjemme henne når kjenfolk kommer til alle de du nevnte sist. minus et par med bollebaking og sånt
:roll:

Bollebaking er viktig!

Både bokstavelig og metaforisk sett... :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...