Kjetil Lura Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Quote: Jimmy Pop skrev (2002-09-11 14:14): Quote: lady in red skrev (2002-09-11 14:04): Og hva vet du om data? Jeg ser forresten ikke etter en jente med datakunnskap.. Det er ikke noe poeng i... Skal du begynne å ro nå. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 For å være ærlig, så tror jeg (håper!) at en del av postene i denne tråden ikke er seriøst ment. Hvis alt hadde vært seriøst ment, er det nok en viss fare for at en del aldri klarer å få et fast forhold til å fungere, men jeg er ikke noe psykolog heller da, så vi får håpe jeg tar feil :wink: Lenke til kommentar
Trondos Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Den 2002-09-10 23:22, Kjetil Lura skrev: Quote: kaksa skrev (2002-09-10 22:38):Kjetil: ej he no nesten dame no.. fekk en del kritikk men ho kan ej tole dei kritisera.. so lenge ej he "godkjent" ho og ho ikje e "under tvil" so ska ej greie å leve me d..men d må no nesten ver ei grense for ka slags lavmål ej kan tillate mej dakaksaHvor i norge bur du sinnsykt vanskelikt å lese. Men du forsto poenget mitt det er det viktigste. Eg syns no dialekta di e fin eg kaksa! Ej vil tippe på nordvestlandet, sunnmøre eller romsdal? Det e fole kjekt å skrive på dialekt, mæn ej he latt være å gjer d ta omtanke fer dåkkå andre her på forumet. Endelig kan ej kome ut ta skapet! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Trondos på 2002-09-11 23:15 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Trondos på 2002-09-11 23:16 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Quote: Trondos skrev (2002-09-11 23:12):Eg syns no dialekta di e fin eg kaksa! Ej vil tippe på nordvestlandet, sunnmøre eller romsdal? Eg bur i en liten bygd som heter hommersåk noen mil utenfor stavanger. Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 sorry at folk ikke forstår hva jeg skriver.. (jeg har ikke bokmål til vanleg, men nynorsk) eg bur på ei lita øy uttafor ålesund som heite valderøy.. det er på sunnmøre.. :razz: men ein ting vil eg leggje til.. eg grie å lese 99% av alle dialektene her på forumet (ca.) dessuten so rula dialekter, det er noko av det beste som har blitt oppfunnet.. er noko av det eg ser på med ei dame faktisk.. :razz: Hilsen Kim Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 hvorfor er det så populært med dialekt blant folk fra utkantsnorge? akkurat som om dere må vise at dere er her. ser ikke poenget med å skrive dialekt. men selvfølgelig jentan æ jo heilt ville etter sørlandsdialekta mi... og det med et varig forhold; ikke noe jeg har planlagt før volvoen står parkert i oppkjørselen til bonytt huset mitt... og golden retrieveren løper happy rundt på plenen. 10 år med unger, så slår midtlivskrisa inn for fullt. da byttes volvoen ut med porschen, og bonytt huset med penthouse-leiligheten i byen... og selvfølgelig skal ikke jentene kunne data... ikke det jeg har tenkt å drive med... (håper noen tar innlegget med en "spade" salt) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Quote: Noldus skrev (2002-09-12 19:57):jentan æ jo heilt ville etter sørlandsdialekta mi... Det må og være det eneste tror eg. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Noldus, du har så absolutt et poeng, et ganske godt poeng også, men man trenger jo ikke være den "perfekte" (dvs. mest standardiserte) A4 familien selv om man har et fast forhold? Og ja, jeg tok inlegget ditt med en spade salt :smile: Lenke til kommentar
Xell Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 kaksa, dialekter er fint det. Jeg synes det er kjempebra når folk beolder dialekten si. Og jeg skjønner også de fleste som skriver dialekt her på forumet, men det folk som skriver dialekt burde tenke på er at alle andre, som ikke deler deres dialekt, ikke leser dialekten, men ordene/bokstavkombinasjonene med sin egen dialekt. Det blir dermed et veldig tungt spåk for alle som ikke har samme dialekt. Man leser det ikke mad samme flyt som man leser bokmål eller nynorsk. Jeg kan garantere deg at jeg ikke leste postene dine på samme måte som du ville gjort det, f.eks. ser jeg "ej" og leser "æi" fordi dette er et mer naturlig lydbilde for meg. Hvordan utaler du det? Jeg tror det største problemet er at hvis man skriver dialekt skriver man bare rett fram uten å tenke på fonetikk. Skriver man dialekt setter man egentlig et lydbilde ned på papiret og dermed skulle man brukt fonetikk tegn hele veien, noe jeg enda ikke har sett blandt de som skriver dialekt. Så hold på dialekten deres, men dialekt egner seg ikke som skriftspråk. Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 skal skjærpe meg... eg utaler "ej" som æj/ej ein mellomting... men dere som hadde problemer med å forstå meg, her er ei kort liste.. :razz: e-er d-det ikje - ikkje (ikke) og f.eks spelakje = speler ikke hilsen Kim Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Quote: Goebbels skrev (2002-08-09 20:34):Den viktigste er at hun oppfyller flesteparten av de du nevnte. alt fra og slippe å gjemme henne når kjenfolk kommer til alle de du nevnte sist. minus et par med bollebaking og sånt Bollebaking er viktig! Både bokstavelig og metaforisk sett... :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå