Gå til innhold

Hvordan er iTap mot T9?

Shhhh

Anbefalte innlegg

Er det noen som har motorola og har virkelig gått inn for å bruke iTap systemet? Selv har jeg aldri testet det, men vurderer å kjøpe en motorola v3. Jeg ønsker at de som har testet dette systemet og dets muligheter kommer med innspill. Etter å ha lest følgene tester ble jeg litt forvirret:

Nesten smertefri SMS-tasting

Det å skrive meldinger med V600 er en relativt grei affære. Teksten dukker kjapt nok opp på skjermen, systemet er brukervennlig og man støter ikke på noen av irritasjonsmomentene vi har truffet på i tidligere Motorola-telefoner. De aller kjappeste teksterene kan nok allikevel irritere seg over litt treg respons.

V600 er utstyrt med den siste versjonen av iTap-systemet til Motorola, som kan sies å være en reell konkurrent til den vanligere T9-ordlisten. Det hele fungerer veldig elegant. Når telefonen har et ordforslag vises dette som grå tekst foran ordet man skriver, og man trykker simpelten fremover for å akseptere forslaget. Ordlisten har også lært å huske ordene man bruker mest.

Smertefull teksting

Mange har nok fått med seg at Motorola kjører solo på tastefronten. Mens de fleste telefoner i dag har den anerkjente T9-ordboken innebygd, benytter Motorola seg først og fremst av sin egenutviklede iTap-ordbok, som på ingen måte holder samme kvalitet som T9.

Dette først og fremst fordi brukervennligheten på iTap er svært dårlig. Skal man skrive et ord, må man først prøve ut fire-fem forskjellige fremgangsmåter før telefonen endelig aksepterer ønsket ditt. Dette gjør at man bruker fire ganger så lang tid på å skrive en melding med iTap som med vanlig inntasting, og undertegnede endte opp med å bruke sistnevnte uansett hvor mye tålmodighet man viste.

Testene er utført av to forskjellige personer med to forskjellige telefoner og jeg skjønner dette kan være en smakssak, men så er beskrivelsene så vidt forskjellig som det er muligå få dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan fungerer iTap? :)

Det hele fungerer veldig elegant. Når telefonen har et ordforslag vises dette som grå tekst foran ordet man skriver, og man trykker simpelten fremover for å akseptere forslaget. Ordlisten har også lært å huske ordene man bruker mest.

Står jo i første innlegg. :p

Anyway; har hørt at det skal være ganske kjipt i forskjell til T9.

Det er som med Sony, i 5 år nekta de å innse at MP3 var det musikkformatet verden ville foretrekke, og bare kjørte på med sitt eget format, men så innså de plutselig at MP3 var tingen, men da lå de 5 år bak konkurrentene....

Regner med det samme skjer med Motorola om en stund. T9 er jo overlegent iTap, og nesten grunn nok til å holde seg unna Motorola. :p

Lenke til kommentar

Jeg har testa det ut på en E398.

Du trykker på knappene til ordet du skal ha, og får opp forskjellige muligheter i bånn av skjermen. Så bruker du joysticken (E398) og går til siden og velger det ordet. Kan nok være litt kronglete i starten, men han jeg kjenner som har den, har lært seg det ganske fort.

Er vel samme opplegget på Razr V3 tenker jeg..

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer iTap? :)
Det hele fungerer veldig elegant. Når telefonen har et ordforslag vises dette som grå tekst foran ordet man skriver, og man trykker simpelten fremover for å akseptere forslaget. Ordlisten har også lært å huske ordene man bruker mest.

Står jo i første innlegg. :p

Ja, men er ikke det T9 da? Tenkte på om den brukte en annen måte å trykke på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...