Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen min klarer ikke windows

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har en pc som er litt gammel men funker "bra"

amd athlon 1.11 ghz

512ram twinmos

skjermkort geforce 4200ti

hd 80gb maxtor

hovudkort vet ikke

når e skal instalere windows klikker hele pcen har hatt windows på den får men nå låser den se bare.

jeg har brukt den en del til server (linux) de funker fint, men i windows klikker hele pcen. jeg lurer på om noen kan hjelpe me ?

har prøvd fleste windows. xp, 2000 ,98 , home edition , win me og litt til men vist ikke nokken som funker. av og til klarer e å instalere windows men den låser se i windows ettervert av og til går de ikke an å boote fra cd engang.

har prøvd me flere ram, skjermkort , hder , cdrom , netverkskort , lydkort ,floppy og alt som har vert i pcen uten om cpu og hovudkort. kan de ver cpu eller hovudkort ? men de funker jo i linux ? hjelp me plz?!

[e drar ei uke bort nå tilbake 01.09.05 så kan ikke lese vist nokken har svart før men er veldi takknemlig vist dere svarer]

Takk!

beklager norsken. er ikke den beste i verden i norsk :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvd andre kabler til harddisk da? eller kun brukt forskjellige hdd utan å bytte kabel? køyrd memtest86? last ned the ultimate boot cd og test rammen sånn for sikkerhetsskyld. også viss du har testa med anna ram... berre for å vere på den sikre sida...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...