Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

For lav fart på ADSL fra Tele2

Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL fra Tele2 som skal ha 704 kbit/s. I starten fungerte alt, men nå har jeg hatt veldig varierende hastighet i flere måneder. Har hatt utallige telefoner til Tele2 uten at noe hjelper. Hastigheten varierer fra 300 til 660 og det svinger hele tida. Jeg har prøvd alt det de har foreslått, også prøvd med en annen pc for å utelukke at det er noe rusk på maskina. Begynner å bli passe lei. Noen som vet råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du har samme problem som en kamerat av meg.. Han har samme linja som deg.

Han ringte kundeservice flere ganger.. og fikk beskjed om at de måtte overvåke linja en stund... Etter 3uker fikk han svar. UT hastigheten sto på MAX hele tiden.. Så han på kundeservice sa at han måtte bekrense "fildelingen" men han bruker ingen fildelings program. Så her må det være et eller annet "snusk" program som bruker UT hastigheten, eller no...?

Så kontroller om UT hastigheten din er på MAX...

Iverfall det jeg kan tipse om... Håper flere kan hjelpe!!

Endret av Haze2003
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skjønte det helt. Uthastigheten er konstant 105 kbit/s når jeg måler den, og det skal den være. Det er ned til maskina at hastigheten varierer. At det er et spionprogram som spiser av hastigheten har jeg utelukka. Prøvde også en annen pc til linja mi og fikk samme problemet da.

Lenke til kommentar

Aner ikke hvor de sentralene ligger, men jeg bor i Vadsø i Finnmark. Regner med at det er en sentral her i byen og da er den i så fall innen en rekkevidde på 3-4 km.

Endret av Rago
Lenke til kommentar

flere vil jeg tro...

tele2 er ivrige etter å få kunder, så de gir oxo adsl til folk utenfor den helvettet 4km regelen...

(over 4km = egentlig ikke tilgang på ADSL..)

men hvis den har vært grei før så, å du bor sentralt... Bare for å utelukke ting...

Lenke til kommentar

Hvis uthastigheten din blir oppbrukt, så vil dette ha innvirkning på hastigheten ned. Så sjekk ut hvor mye du laster opp(ut av maskina) når du får dropp i nedlastingshastigheten.... :thumbup:

På en 4000/400 linje, så får jeg en drop på over 100kb/sek hvis jeg maxer uthastigheten min..! Alstå har en upload på ca 50kb/sek mens jeg laster ned.

Lenke til kommentar

Hadde en gang samme problem med tele2. Plutselig var hastighet ned ca halvparten av det den burde vært. Etter x-antall telefoner til tele2, gjorde jeg en rekke linjetester, tok screenshots av de og sendte på mail til de. De fant etterhvert en feil på sentralen (om jeg ikke husker feil) og ble rettet. Tele2 er ikke de raskeste til å finne feil har jeg erfart.. Må liksom dokumentere det før de gjør noe!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg fått et nytt modem og hastigheten er nå mellom 650 og 705 kb/s og det er det dobbelte av det jeg har hatt de siste månedene. Det er nesten som det skal være og greit nok. Det tok ca en måned. Jeg kommer nok til å skifte leverandør, de har forferdelig treg service. Har fått anbefalt Bluecom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...