Rippey Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Har planer om å kjøpe en Toyota Carina 86mod fra en kompis for 5-8000. Bilen er strøken og mange slitedeler er skiftet ut nylig. Anlegg og alu felger følger med bilen, samt racingseter og vinterdekk. Vil dette være ett godt kjøp eller blir jeg "lurt" nå? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Når var den sist EU-godkjent? Sjekk svært nøye for rust, og kjøpe av venner kan være noe herk hvis ting skjer men på en såpass billig bil vil det være minde på spill. Er den nylig godkjent og i bra stand så er dette en grei pris. Lenke til kommentar
bomex Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Racingseter...? Slike Toyotaer går uendelig hvis de blir kjørt pent og passet godt på. Hadde en før som hadde gått 270k. Aldri noe feil med den. En kamerat hadde en som hadde gått 550k, men han var mekaniker på Toyota og da. Den går fortsatt... Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Gjør som de andre her sier, sjekk for RUST, RUST og RUST og så sjekker du etter rust. Eu bør være ok, og hvis det ikke henger heftelser på bilen er det bare å kjøpe. Kjedelig bil å kjøre, men duverden hvor lite man reparerer... Bare fyll bensin og kjør... Og ta en liten service i ny og ne... Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Hei, takk for alle svar. Eneste rust som er på bilen er på vindusviskerne Ellers var den sist EU godkjent i fjor. Lenke til kommentar
skinner Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Ta en titt ved bensintanken bak og alle rør som går hit og dit - Carinaen har en tendens til å ruste på slike steder en ikke trodde eksisterte.... Også se på innerskjermene bak - åpne de små lukene i bagasjerommet og ta en titt nedi. Ruster lett hull bak uten at en ser det (I know....). Ellers en helt kurrant bil å kjøre, lite problemer og tusler og går som den skal... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 når biler har godt så langt har di entendens til og ikke dø i det hele tatt , det virker som det er en kneik bilen må over , og når den er pasert så bare gå og går di Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Gamle Toyotaer går til du tar dem med bak låven og skyter dem. Endret 29. august 2005 av dostojevski Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Gamle Toyotaer går til du tar dem med bak låven og skyter dem. Hehe, takk har hørt deg jeg også. Skal sjekke mer nøye når jeg er hjemme igjen, om to uker, får se hva det blir til da. Takk for alle tips Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Japp, toyota går og går. Eneste problemet de har er utseende og rust. Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Har bilen blitt kjørt pent og godt vedlikeholdt er km stand ingen problem. Har selv en toyota på 270 000 og den starter på sekundet. Ville kanskje skjekket gir/clutsh. Om den tar brått osv. Tror det kan være større problem enn motoren. Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 se etter: rust lekkasjer (motor/drivverk, pakninger rundt dører osv) oljeforbruk heftelser/ikke innbetalte årsavgifter Min 87 toyota har trillet 317.200km nå. Starter alltid den også, men er glad i olje. Må vel bytte ventiltetninger i nær framtid, ellers røyklegger jeg hele byen snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå