Breivik. Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Hei Dersom eg sit på med ein som kjørar utan lappen og utan folk han kan lerekjøra med, får eg då bot sidan eg satt på og var klar over situasjonen? Takk for alle svar Mvh Jan Erik Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Nei. Bare fører er ansvarlig, du er bare "dum" som gjør det når du vet at føreren ikke er godkjent. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Denne flyttes til "Annet". Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 nei du får nok ikke bot men politiet vil sannsynligvis ringe til foreldrene dine Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Ikke hvis han er over 18. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Men politiet kan ikke bevise at du visste at den personen ikke hadde førerkort. Funker som fett å si at du ikke visste det Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Kompisen min fikk ikke bot når jeg "førte motorvogn uten gyldig førerbevis" Derimot så måtte jeg betale 3 laken til statskassa Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Men politiet kan ikke bevise at du visste at den personen ikke hadde førerkort. Funker som fett å si at du ikke visste det Hadde det vært straffbart hadde det sikkert vært nok å sansynliggjøre det. Dvs. du vet at kameraten ikke har lappen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Ikke hvis han er over 18. nei selfølgelig ikke men trådstarters fødselsdag er 28 Oktober 1987 så da er han jo under 18 Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Denne flyttes til "Annet". Tror like godt jeg flytter den videre til Bil og Motor -- > Trafikk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 3 ganger? Dei kan uansett ikkje bevise at du visste at føraren ikkje hadde lappen, så du går fri Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 3 ganger? Dei kan uansett ikkje bevise at du visste at føraren ikkje hadde lappen, så du går fri Om du sitter på med en kamerat på 16 år, så TVILER jeg på at politiet tror deg når de sier "Jeg trodde han hadde lappen".. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Når vi først er igang med flytting, flytter jeg den til "trafikk". Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Kan iallefall sei at om det skjer eit uhell og du blir invalid, så kan du sjå langt etter forsikringspengane. Om du var klar over, eller "burde vore klar over" så kutte selskapet med ein gong. Det same gjeld ved promille eller andre lovbrudd.... Kan vera verdt å tenka på. Ofte er det ikkje det å bli tatt som er verste alternativ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå