all right Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Jeg skal lage en liten telefonkabel (IKKE ISDN) av cat5 kabel og RJ45 kontakt. Så det jeg lurer på er hvilke 2 "porter" i RJ45 pluggen skal brukes? Vanligvis når jeg skal lage nettverks kabel bruker jeg 8 "små kabler" Hvis vi bruker dette bilde under som standard. beklager dette ble en feilpost Kan noen flytte den til nettverks forumet? Endret 26. august 2005 av all right Lenke til kommentar
roac Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Rett kabel skal vel fungere helt greit? Pinne en koblet til pinne 1 og tilsvarende opp til Pinne 8 mot Pinne 8. (Samme som vanlig nettverkskabel). Det er dog bare Par 1 som benyttes, pinne fire og fem, om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
all right Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Jeg trenger ikke å vite hvilke farger jeg skal bruke på nettverkskabelen, Men hvor de skal settes i RJ45 pluggen. Viss det er det du har prøvd å forklare. Mener du at de to kablene jeg skal bruke inne i nettverkaskabelen skal settes i "port " fire og fem i RJ34 pluggen? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Du bruker nr. 4 og 5, polaritet må du ikkje ta hensyn til. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Jepp, bruk dei to midterste kontaktene. Men kvifor ikkje lage kabelen som ein vanleg Cat5? Den fungerer fint som telefonkabel.. Lenke til kommentar
roac Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Jepp, bruk dei to midterste kontaktene.Men kvifor ikkje lage kabelen som ein vanleg Cat5? Den fungerer fint som telefonkabel.. Det finnes visst gode grunner til så mangt Endret 27. august 2005 av roac Lenke til kommentar
all right Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Jepp, bruk dei to midterste kontaktene.Men kvifor ikkje lage kabelen som ein vanleg Cat5? Den fungerer fint som telefonkabel.. Fordi cat5 kabelen ligger inni veggen og 2 av de er brukt fra før. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Ok. Det blå og brune paret er ledig, og i utgangspunktet er det blå meint for telefoni. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå