Kenny Bones Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Hei! Jeg skulle hatt et script som lager brukere i 2003 Server utifra en CSV-fil. Dette scriptet må inneholde informasjon som Domene, OU, Brukernavn og passord og selvfølgelig fornavn og etternavn. Har prøvd forskjellige script, men ingen av dem inneholder passord. All informasjon tas imot med stor takknemlighet! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Husker jeg holdt på med dette på skolen.. Skal se om jeg finner det igjen! Husker ikke noe vbs nå lenger I mellomtiden kan du jo leite litt på google - for der finner du det Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) MÅ det være fra csv fil? Har et skript som jeg laga når vi skulle legge inn 3-400 brukere på et nytt nett her, det bruker flettefelt i word som henter data fra en excel fil, men hvis du har en csv fil så er det jo ikke langt til en excel fil mener jeg. dsadd user "CN=«Brukernavn»,OU=Brukere,OU=Test,DC=domene,DC=no" -samid «Brukernavn» -upn «Brukernavn»@domene.no -fn "«Fornavn»" -ln "«Etternavn»" -pwd «Passord» -memberof CN=«Gruppe»,OU=Grupper,OU=Test,DC=domene,DC=no -hmdir \\server\users$\«Brukernavn» -hmdrv h: Når du fletter ut skriptet så lagre det som ren tekst og rename til .bat så har du et fint lite skript, har også skript for å lage hjemmeområdene til brukerne og rettigheter på de hvis du vil ha. Edit: Liten leif i skriptet bare. Endret 29. august 2005 av phsyco Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Må vel ikke være CSV-fil fordi det er jo ikke noe problem med andre formater. Men scriptet MÅ hente info fra en fil for jeg orker ikke å redigere scriptet og legge inn all info i scriptet. Hvordan fungerer det scriptet du har da Psycho? Ser ikke noe sted der det hentes info fra en fil? Eller er det jeg som er blind? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Alle feltene som har «» rundt seg er flettefelt i word som henter informasjon fra excel dokumentet. Btw, det heter phsyco Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Ah, thanx! Skal prøve meg fram her. Men om scriptet henter informasjon fra et excel-dokument, hvordan fungerer da "«»"-feltene? Henter de info fra forskjellige dokumenter eller forskjellige kolonner? Si at jeg har et Excel-dokument som ser slik ut: Kolonne 1 | Kolonne 2 | Kolonne 3 | Brukernavn Passord OU osv Hansemann qwerty Brukere Hvordan blir da scriptet? Hvordan definerer jeg de forskjellige kolonnene? Edit: Takk igjen Psyco! Endret 29. august 2005 av raziel014 Lenke til kommentar
slettet Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Eg legg ved ei fil som visar praktisk brukar av ei sånn excel-fil. Har brukt det sjølv for å legge inn kring 1200 brukar.. Tok ca. 3 minutt, om eg huksa rett.. Sjå på fila, og juster den til eige bruk. Endret 29. august 2005 av nmedaas Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Takk! Scriptet ditt fungerer vel på samme måte som Psyco sitt. Skal sette meg ned med det etterpå etter å ha hengt opp en videokanon på et klasserom. Tror kanskje det blir enklest å opprette et midlertidig OU som jeg legger alle de nye brukerne i så jeg kan sette felles rettigheter til dem. Jeg kan vel sikkert gjøre dette i scriptet også, men jeg orker ikke å styre med det mer enn nødvendig. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Samme måte som nemt over, ja, men no i ein fungerande setting. Eg forstod det sånn at du lurte på bruken av det.. Ein test OU er nok det minste ja. Helst eigen server på testing og sånt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå