tom waits for alice Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Skjerp dere, Frp-hatere. Dere begynner å bli rimelig uspiselige med de tåpelige utfallene deres. Må bare si det er patetisk hvor godt alle fordommene mot FRP har fått fotfeste og skinner igjennom hos enkelte her på forumet. Har man ikke annet å spy ut en fordommer og løgner og vissvass så er det bedre å holde kjeft. Det var da voldsomt til hobbymoderering om dagen. Er dere misfornøyd met et innlegg så kan dere enten: 1. Påtale det i en hyggelig tone dersom det dreier seg om meningsforskjeller eller faktafeil. 2. Bruke rapporteringsknappen dersom det dreier seg om brudd på retningslinjene. Å be folk "holde kjeft" er forbeholdt moderatorer og admins, det kan dere la være med. Geir Endret 30. august 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Skjerp dere, Frp-hatere. Dere begynner å bli rimelig uspiselige med de tåpelige utfallene deres. Må bare si det er patetisk hvor godt alle fordommene mot FRP har fått fotfeste og skinner igjennom hos enkelte her på forumet. Har man ikke annet å spy ut en fordommer og løgner og vissvass så er det bedre å holde kjeft. Det var da voldsomt til hobbymoderering om dagen. Er dere misfornøyd met et innlegg så kan dere enten: 1. Påtale det i en hyggelig tone dersom det dreier seg om meningsforskjeller eller faktafeil. 2. Bruke rapporteringsknappen dersom det dreier seg om brudd på retningslinjene. Å be folk "holde kjeft" er forbeholdt moderatorer og admins, det kan dere la være med. Geir Tja, det ble sagt i en så hyggelig tone som mulig , tatt saken i betraktning... Merk også at utsagnet ikker er personifisert men kun et generelt utsagn. Endret 30. august 2005 av Vice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Nåvel. Jeg ber i så fall pent om at dere ikke tester grensene for "hyggelig tone". Det innlegget besto ikke den testen. Edit til din edit: Hadde den vært personrettet hadde den ikke lenger stått der... Geir Endret 30. august 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Tenk på bakgrunn av hva dere stemmer, også. Her er det fort gjort å bli lurt av tilsynelatende gode argumenter. AP har allerede gått på en smell når det gjelder troverdighet. Frp's glemte milliarder (Dagbladet) Frp stemte mot eget forslag (Dagens Næringsliv, NTB) Frp holdt pengestøtte hemmelig (Dagsavisen) Glemte denne: Intet nytt fra Rederiforbundet (Dagsavisen) Endret 30. august 2005 av Antikapitalist Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Derfor vil jeg gjerne vite hvorfor homofile skal få adoptere barn. Fordi det ikke finnes noen egentlig grunn til at homofile menn ikke skal få adoptere? At det ikke er naturlig er ingen gyldig grunn så lenge det finnes svært få negative konsekvenser. Når det er sagt er jeg også motstander mot at homofile får adoptere, pga. de mulige sosiale konsekvensene for det adopterte barnet. Men jeg håper at mennesket i framtiden vil kunne tolerere at homofile adopterer barn og at noen barn har to foreldre av samme kjønn. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Ja, men hvor i all verden har du det fra at det er en menneskerett å få barn!? Er man homofil har man på en måte tatt en beslutning om å ikke få barn. Naturen har rett og slett ikke beregnet at to store, hårete menn sammen skal få en liten gutt å leke seg med. Det er ikke like naturlig å være homofil som å være heterofil, og det er ingen menneskerett å få barn. Derfor vil jeg gjerne vite hvorfor homofile skal få adoptere barn. Nei, dette er blant argumentene som gjør at jeg kommer til å stemme på Fr.p. Hva er det som gjør at hetrofili er så mer naturlig enn homofili da? En homofil\ lesbisk person skal da like stor rett å adoptere barn som hetrofile har, det er jo en selvfølge at alle skal bli behandlet likt uansett hvilken hudfarge, rase eller legning man har. To mødre eller fedre kan omange ganger være bedre foreldre enn en far og en mor. Jeg skjems av at det ikke er kjønnsnøytral ekteskapslov (værste er at an krngler om det i dag også) og at homofile\ lesbiske blir likebehandlet. Man blir født med den legningen som man har. Dotten: Jeg mobber ingen. Det er fritt hvilket parti man velger å tilhøre\ stemme. Det er forskjell mellom å ha fordommer mot et parti og det å være kritisk til deres politikk, jeg er kritisk til Frps politikk, som dere er kritiske til andre artiers politikk. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Nå er det vel ikke bare "Frp-hatere" som slenger ut fordommer mot andre partier og velgere her i forumet. Forskjellen er at Frp-haterne kun baserer seg på fordommer og maktposisjonen de har fordi folk er vant til at man slenger dritt om Frp uten at noen sier noe på det. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Det bør selvsagt åpnes for homofil adopsjon. Ingen grupper bør utestenges fra muligheten til å vurderes som adoptivforeldre. Det er kollektivisme på sitt verste. Jeg har imidlertid inntrykk av at mange har problemer med å forstå hva debatten om homofil adopsjon handler om. Spørsmålet er om man skal åpne for at homofile kan adoptere. Selv om man gjør dette, kan man fortsatt prioritere heterofile familier foran homofile dersom man mener at dette er et viktig kriterium. Jeg kan imidlertid ikke se at det finnes ett eneste argument for at homofile ikke skal bli tatt med i vurderingen. Og det er tross alt dét saken handler om: Hvorvidt homofile skal bli tatt med i vurderingen eller ikke. Så får det heller bli opp til de relevante instanser å avgjøre hvorvidt et homofilt par er skikket til å være adoptivforeldre. Dersom man velger å utelukke homofile par fra muligheten til å adoptere, sier man i praksis at et barn har det bedre uten foreldre enn med homofile foreldre. Jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvordan noen kan mene at et barn kan ha det bedre på et barnehjem enn i en familie, uansett om familien består av to av samme kjønn eller to av forskjellig kjønn (med mindre man da skulle mene at homofile er determinert til å være dårlige foreldre). Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Homofil adopsjon: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...981&hl=adopsjon http://forum.hardware.no/index.php?showtop...929&hl=adopsjon http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry3869158 Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Se også Gaysirs intervjuer med representanter for de forskjellige partiene: http://www.gaysir.no/artikkel.cfm?CID=10764 Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 En homofil\ lesbisk person skal da like stor rett å adoptere barn som hetrofile har, det er jo en selvfølge at alle skal bli behandlet likt uansett hvilken hudfarge, rase eller legning man har. Jeg er pedofil. Vil du la meg adoptere den lille søte sønnen din? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 En homofil\ lesbisk person skal da like stor rett å adoptere barn som hetrofile har, det er jo en selvfølge at alle skal bli behandlet likt uansett hvilken hudfarge, rase eller legning man har. Jeg er pedofil. Vil du la meg adoptere den lille søte sønnen din? Heh, forskjell mellom utradisjonell oppvekst enn mulig overgrep. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Kun for å krangle, men det er forskjell mellom tradisjonell og utradisjonell oppvekst også. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Heh, forskjell mellom utradisjonell oppvekst enn mulig overgrep. Det var et svar på KVTLs utsagn om at alle bør behandles likt. Jeg er altså ikke av den oppfatningen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Heh, forskjell mellom utradisjonell oppvekst enn mulig overgrep. Det var et svar på KVTLs utsagn om at alle bør behandles likt. Jeg er altså ikke av den oppfatningen. Fint for deg da hvis du er pedofil Det er forskjell mellom en pedofil som utnytter små barn seksuelt og homofile. Men du satt de jo nettopp i samme bås. Edit: jeg tenkte på hva jeg stemte og derfor ble det Høyre. Endret 30. august 2005 av KVTL Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Fint for deg da hvis du er pedofil Jeg er ikke det. Det er forskjell mellom en pedofil som utnytter små barn seksuelt og homofile. Men du satt de jo nettopp i samme bås. Feil, det var du som satte dem i bås. En homofil\ lesbisk person skal da like stor rett å adoptere barn som hetrofile har, det er jo en selvfølge at alle skal bli behandlet likt uansett hvilken hudfarge, rase eller legning man har. Pedofili, dendrofili, arachnofili, homofili, heterofili. Dette er eksempler på legninger. Personlig synes jeg ikke pedofile, homofile og heterofile skal likestilles på alle områder i samfunnet vårt. Det er noen ting som bare ikke er "naturlig" (i mangel av et bedre ord), og man må ta hensyn til det. Det er ingen som tvinger homofile til å bare ha gutte/jentesex, men de får ikke barn på den måten - sånn er det bare. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Personlig synes jeg ikke pedofile, homofile og heterofile skal likestilles på alle områder i samfunnet vårt. Det er noen ting som bare ikke er "naturlig" (i mangel av et bedre ord), og man må ta hensyn til det. Som jeg spurte deg tidligere i tråden; hvilken rolle spiller det om det ikke er naturlig? Fordi det ikke finnes noen egentlig grunn til at homofile menn ikke skal få adoptere? At det ikke er naturlig er ingen gyldig grunn så lenge det finnes svært få negative konsekvenser. Når det er sagt er jeg også motstander mot at homofile får adoptere, pga. de mulige sosiale konsekvensene for det adopterte barnet. Men jeg håper at mennesket i framtiden vil kunne tolerere at homofile adopterer barn og at noen barn har to foreldre av samme kjønn. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Det er ingen som tvinger homofile til å bare ha gutte/jentesex, men de får ikke barn på den måten - sånn er det bare. Sterile får ikke barn heller når de har sex. Skal vi nekte dem å adoptere og si at det ikke er "naturlig" for sterile å få barn? edit: jeg heter ikke leif Endret 30. august 2005 av krister461 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Sterile får ikke barn heller når de har sex. Skal vi nekte dem å adoptere og si at det ikke er "naturlig" for sterile å få barn? Nå tar ikke jeg side i saken, jeg har i den siste perioden blitt meget usikker. Allikevel kan jeg si som så: Det er mer naturlig for et barn å vokse opp i et hjem med to foreldre som er sterile enn to foreldre av samme kjønn. Det er på tide å slutte med den debatten om diverse eksempler på hva som er naturlig eller ikke; det har lite med saken å gjøre. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Jeg er pedofil. Vil du la meg adoptere den lille søte sønnen din? Nei, men du bør heller ikke utelukkes fra å vurderes som adoptivforelder. Edit: Pedofile er vel heller ikke i dag utelukket fra retten til å vurderes som adoptivforeldre. Homofile derimot ... Endret 30. august 2005 av PelsJakob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå