Athelas Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) **Dette er nå løst, se lenger ned** Har nettopp mottatt nye Patriot RAM fra mpx. Har plassert dem i riktige slots (de grønne) på hovedkortet (MSI K8N Neo2 Plat. 939). Begge brikkene har blitt registrert i systemet med det står at de kjører på 166 i Single Channel. Hva må jeg gjøre for å få dem til å kjøre i Dual Channel? Athelas Endret 26. august 2005 av Athelas Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 1 brikke i grønn og 1 i blå, 1 og 3 kanal pref. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 (endret) 1 brikke i grønn og 1 i blå, 1 og 3 kanal pref. Blå? Her er en link til hovedkortet mitt: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=607 Det er fire slots, to grønne og to lilla. Jeg har satt RAM'en i de grønne slotsene (1&3) Athelas //Edit: Vet ikke om dette hjelper, men jeg har tatt et screenshot fra Everest. Endret 26. august 2005 av Athelas Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Da fant jeg ut av det etter å ha sett litt på MSI sine forumer. Det viser seg at på tross at manualen sier at man skal fylle opp grønne brikker først, så må de settes i slot 1 og 2. Pussig greie, det der. Legger ved et nytt bilde for å vise forskjellen. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Ja, de må stå i slot 1 og 2, eller 3 og 4 for å kjøre dualchannel. To dobbeltsidige brikker på samme farge, vil så vidt jeg vet ikke fungere i det hele tatt. Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Hmm, kjekt å vite, har nettopp kjøpt et slik kort selv. Beklager feilinfo, hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå