Gå til innhold

hjelp til kjøp av bærbar

FOOrK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer å kjøpe meg en laptop til maks 11000kr..

Da er jeg ute den beste spill pcen til den prisen.

Så kom med forslag og gode tilbud.

Og ikke minst, kom med tips til hva som lønner seg å ha av hardware på en god spill laptop!

Denne syntes jeg grunnet meget bra skjermkort-raskt minne og god oppløsning på skjerm http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7049

Denne hvis du legger på en 2 lapper til http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=48321

Du trenger ikke noe spesielt hardware på en laptop for å spille uten om Xp samt siste drivere av skjermkort..

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har samme problem som deg, ganske så nøyaktig faktisk!

Har funnet fram til Acer Aspire 1694WLMi på MPX til 13495,- (noe dyr ja vet det), men denne har gode specs. Ellers virker MPX sin notebook KN1 (12995 og opp) ok, og til sist er det rimelige alternativet Dell Inspiron 6000. Om 17" er greit er Dell inspiron 9300 (13-14k) et flott alternativ (husk å redusere garantien)!

Om 11000 er viktig grense for deg, så tenker jeg du står mellom den "jada-jada" anbefalte ovenfor, på netshop og den jeg anbefaler, Dell inspiron 6000. Den 1559-maskina har jeg lest at har en litt dårlig skjerm, men den har meget gode specs. Slik er Dell-maskina litt motsatt, den skal ha en ganske god skjerm (glanset overflate), men et litt dårligere (middels) skjermkort.

For en spill pc er skjermkort viktig, men også minne og prosessor. Inspiron 9300 har beste skjermkort, nemlig Geforce Go 6800. Acer Aspire og MPX notebook har nest beste, nemlig hhv X700 og Gefore Go 6600 (vil tro geforce er et lite hakk vassere, men ubetydelig). Dell Inspiron 6000 har skjermkortet X300, som er en budsjettmodell, men som sikkert holder for de fleste spill. MPX notebook har ikke glanset skjerm, men skal etter selgers oppfatning være en bra skjerm ellers.

Lykke til til deg og meg.

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...