Irminsûl Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) - Bare kriminelle trenger tusenlappen Jeg synes tanken først hørtes komisk ut, men i realiteten kan dette være en god idé. Endret 26. august 2005 av Monster Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Ja, det er ein god ide! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Komisk? Hvor ofte går du rundt med tusenlapper? 2-3 ganger i året når du skal kjøpe deg noe stort? Kort har tatt over.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Tror vi flytter denne til Politikk->Religion->Samfunn og fra ot-baren. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Som Jan-Erik sa, det er ikke ofte man går rundt med tusenlapper. Man bruker jo mest kort nå egentlig. (Jeg gjør hvertfall det) Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 "60 prosent av alle sedler her i landet er tusenlapper." Hvem er det som sitter på alle disse? Eller kanskje jeg skal si ligger på fullstappa madrasser? Angående forslaget så er det ikke det dummeste jeg har hørt. Men kanskje man skulle kverke femundre-lappen med det samme? Alternativt.. nye tusenlapper med ekstra tungt papir, store som A4 ark og innlagte metalltråder laget av bly. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Komisk? Som sagt, så mener jeg det er en god idé som først virket komisk fordi den var nesten barnslig enkel. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Kontanter er utdatert Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Litt merkelig at 60% av sedlene er tusenlapper...trodde det var fler 100-lapper. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 jeg er helt enig . det er ikke ofte at jeg bruker så store sedler , på forige jobben min så jeg av og til og da var det bare et herk og veksle di er vell bare pernsjonister som tar ut hele trygda si , som bruker tusenlapper . Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Kontanter er utdatert Ikke så lenge flere banker fortsatt opererer med gebyr på betaling med kort. Jeg går heller ikke ut og drikker på bankkortet. Da har jeg alltid med cash. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Kontanter er utdatert Ikke så lenge flere banker fortsatt opererer med gebyr på betaling med kort. Jeg går heller ikke ut og drikker på bankkortet. Da har jeg alltid med cash. Helt enig! Jeg leverer ikke VISAen i baren for å si det slik. Kontanter er også genialt til private oppgjør og spleisinger. F.eks hvis man bestiller noen pizzaer på et vorspiel/nachspiel og skal spleise, ser jeg ikke for meg at en haug med fulle ungdommer logger på hver sin nettbank for å gjøre opp seg imellom. Kontanter for teh win Endret 26. august 2005 av Langbein Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Paranoid som jeg er unngår jeg bruk av kort i den grad det er mulig. Det er riktignok sjeldent at jeg går rundt med større mengder tusenlapper, og det ville ikke plaget meg om den ble fjernet. Å fjerne 500-lappen, derimot, synes jeg blir et litt unødvendig stort steg. Om man trenger et par tusen i kontanter betyr det ti 200-lapper, og det er litt i meste laget, synes jeg. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Litt merkelig at 60% av sedlene er tusenlapper...trodde det var fler 100-lapper. Alle pengene som finnes i landet er jo i kontanter en eller annen plass (?) Derfor...store mengder penger ligger i hvelv med bare tusenlapper pakket pent og pyntelig i plast på flere europaller...de 26 millionene laken som finnes i norge, er ikke nødvendigvis i omløp, men å ha hundrelapper for å holde pengeandelen i landet ville krevd mye større lagringsplass...om tusenlappene skal fjernes betyr dette i prinsippet 52 millioner flere femhundrelapper...og bare det krever større hvelv. EDIT: Så et bilde av en gutt i avisa som satt på 1 mrd. i tusenlapper. Dette var omtrent en og en halv pall. Endret 26. august 2005 av Killerquo Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 ...og 40% av de tusenlappene er i lommeboka på John Fredriksen, Kjell Inge Røkke osv Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Øhm...de er lagra i banker da...INGEN har hvelv med flere millioner hjemme...da er man en idiot... Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 synes jeg ser en kjøpe bruktbil til 50 digre..me hundringser.. Lenke til kommentar
Junior19 Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 synes jeg ser en kjøpe bruktbil til 50 digre..me hundringser.. Nåh. Dei skal jo ikkje avskaffe 500-lappen da! Skal du først overdrive så kan du jo ta 50.000 i 10-kronersmynt. I ein plastpose! Å gå rundt med 50.000,- i cash er lite lurt uansett, da. Bankremisse er ofte betre, sikrare, og akseptert av dei aller fleste seriøse bilforhandlarar. Kanskje til og med foretrukke. Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Øhm...de er lagra i banker da...INGEN har hvelv med flere millioner hjemme...da er man en idiot... Onkel Skrue?????? Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Bah! Det er da ingenting som er så tilfredsstillende som å ha en 4-5 store lapper i lommeboken liggende klar til å bli sløst vekk på ufornuftige ting. Bruker sjelden kort, jeg liker følelsen av hard cash... (gebyrfritt er det også) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå