Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst - Hjelp

Anbefalte innlegg

Har nylig skaffa meg ett 3Com wireless nettkort med xjack antenna

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=8&s=pl

og en D-link DI-713P Wireless Broadband Router

http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...p?artId=DI-713P

Problemet er at jeg ikke får forbindelse mellom den bærbare og mellom routern. Jeg får forbindelse via TP kabel, direkte koblet inn i routeren, jeg har ikke koblet til noe bredbånd enda, for det har jeg ikke for øyeblikket. prøvde å koble til modemet men den ville ikke ringe så den koblet jeg direkte på PC'en igjen. Kan det ha noe med at jeg ikke får IP fra ISP som gjør at det trådløse ikke skulle funke?

Har stilt på alt som går ann nå og begynner å bli lei og sur over at det ikke funker :sad:

Noen som har en peiling på hva som kan være gale?

Jeg skal teste ett annet trådløst PC kort på Routeren, og teste mitt PC kort på ett annet Access Point i løpet av helgen for å sjekke at det ikke er noe gæli.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, jeg bruker samme ssid, men kan ikke finne en noen plass å velge channel på PC kortet. kjører uten noen som helst sikkerhet før jeg får det til å funke

[ Denne Melding var redigert av: Folo på 2002-08-10 00:16 ]

Lenke til kommentar

ok, har endelig fått acsesspunktet med på date med pc kortet, men det var en one night det der!

funka i 1 time, men fikk ikke tilgang til nettverket, men får hvertfall kontakt mellom dem. Men så plutselig nekter det å funke uten at jeg har fiklet med noe som helst ?!? jeg fatter ikke hva som kan være gale.

acsesspunktet står rett ved siden av en høytaler, med ganske store magneter, kan det ha noe å si?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...