Choica Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Er det noen som kan hjelpe meg med html koding? Jeg skulle ha gjort sånn at Bakgrunns bilde stopper, å ikke fortsetter. Repeat greier,. Takk på forhånd. Endret 26. august 2005 av Choica Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) les mere: HTML Endret 26. august 2005 av TriNitroToluen Lenke til kommentar
Sverre M. Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Det løser du med CSS: <body style="background: url(bilde.gif) no-repeat"> Da må du ikke ha med det markert med rødt: <body background="something.gif"> Endret 26. august 2005 av zygnus Lenke til kommentar
Choica Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Okei, skal prøve det. Lenke til kommentar
Choica Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 </head> <body vlink="#333333" alink="#000066" link="#6699cc" bgcolor="#ffffff" leftmargin="0" background="http://www.freewebs.com/choica/Vampire.jpg" bgrepeat="0" topmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0"><!-- Hvor skal jeg legge det inn... før eller etter URL? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Foreslår at du lærer deg litt CSS, slik at body tag'en din ikke blir så stor og stygg. I tillegg klarer du deg uten mye repeterende kode på alle sidene dine. Lenke til kommentar
Choica Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 okei.. men æ skal forandre hele oppsettet... så derfor lurte jeg på åssen jeg fiksa repeat greian.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 </head><body vlink="#333333" alink="#000066" link="#6699cc" bgcolor="#ffffff" leftmargin="0" background="http://www.freewebs.com/choica/Vampire.jpg" bgrepeat="0" topmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0"><!-- Hvor skal jeg legge det inn... før eller etter URL? Legg de inn i områder avgrenset av <style type="text/css"> (f.eks) html, body {margin: 0; padding: 0; border: 0;} //Gjør det samme som leftmargin, topmargin etc body { background: #color url(bilde.gif) no-repeat; //(alternativer er repeat-x, og repeat-y) /angir bakgrunnsfarge og bilde } a, a:link {color: #color;} //angir farge på tekst i hyperlinker a:visited {colo: #colorb;} etc //angir farge på besøkte linker. Her har du mulighet til også å slå av og på ... </style> </head> <body> /ren tag. Man skal alltid prøve å skille selve HTML-strukturen og design, dvs ikke angi farger, skrifttype etc i selve HTML-koden. Bruk class/id for å angi elementer og css til å få rette farger og stil. Da blir alt mye mer fleksibelt og lettere å endre etterhvert. Best er å legge css-koden i egen fil, men interne silfiler fungerer også. Denne linken forklarer litt om HTML og CSS, ellers finnes det mengder av ressurser på dette. Lenke til kommentar
Choica Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Takker så meget Skal prøve dette, å rette opp i noen ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå