Zepticon Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Hei... Jeg har begynt som student på NTNU og har derfor bruk for en ekstra bærbar PC i tillegg til den stasjonære jeg har hjemme. På Laptopen skal jeg kjøre en eller annen form for Linux eller OS-X. Derfor lurte jeg på hva dere ville anbefale meg å gå for? En iBook med OS-X eller en Tundra med Linux? Den skal brukes til å skrive, surfe, høre musikk, vise litt film, programering, og ellers de tingene jeg kan komme til å gjøre på skolen. Spilling blir det vell mest av hjemme, men kansje dra litt Warcraft3 om det blir en iBook? Hovedgrunnen til at jeg vil ha iBook er stort sett bare pga det utrolig pene designet. Mens Tundra gir vell mer kraft for pengene? Så.... Hva vil dere anbefale meg å gå for? Og finnes det noen produsenter som lager Laptop's som ligner på iBook i design og utseende? Om det gjør det er det meget mulig jeg vil ha en slik en.... Håper noen kan hjelpe meg. PS: Snakker da om 14" utgaven. Får den for 10 800 siden jeg er student. PS2: Man kan kjøre linux på G4 CPU'en om jeg ikke tar mye feil? Så bortsett fra grafikkkortet ( Radeon 9550 vs 9700) er det vell bare CPU'en som skiller dem. Hvordan er da ytelsen på en 1,42 GHz PowerPC G4 sammenlignet med en Intel Pentium-M 1.8GHz Prosessor "Dothan"? Om jeg kjøper en iBook får jeg også 1200kr i rabatt om jeg kjøper en I-Pod også... så det regner jeg med at jeg blir å gjøre. I <3 Apple design!!! Forslag, synspunkter osv mottas med takk! Endret 26. august 2005 av Zepticon Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Med mindre det er noen programmer du må ha spesielt for Windows, ville jeg vurdert iBook. De vanlige "kontoroppgavene" som du nevner takler iallfall min iBook glimrende. Unntaket er programmering (som jeg ikke driver mye med), og spilling tror jeg ikke er så veldig aktuelt for å være ærlig. OT: Hva du studerer? Lenke til kommentar
silentnoise Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Ubuntu kjører fin-fint på min powerbook, med full wlan :-) OS x er også utrolig nydelig, det jeg bruker mest! Jeg ville gått for mac, en god skolemaskin som bare virker :-) Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Da er en iBook 12" med 80GB HD bestillt.... Kjøpte også en iPod siden dem kjørte tilbud på det... Har aldri prøvd OS-X eller Mac før så dette blir spennende... Gleder meg som en unge! Måtte seff ha en mightymouse i samme slengen også da! /me <3 <3 <3 Apple designen Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det tok ikke en lang stund, vil anbefalle ubuntu til programering. Det er etter min mening bedre enn mac os x, men det er også det eneste stedet der ubuntu er best. Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hey! Har du fått ibooken din? Og foresten, kofor har du ikke satsa på den 12 tommer utgaven? Du skjønner æ studerer sjøl og æ vurderer å kjøpe mæ en ibook... Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Har kjøpt en 12"... den var det beste alternativet for meg siden jeg ikke hadde bruk for Superdriven. Den er også mer portabel enn 14"... Har ikke fått den nei, men regner med at den er her i løpet av uka... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå