Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med tregt nettverk hjemme

Anbefalte innlegg

Hei folkens. nå må dere hjelpe meg med et problem her..trenger tips og råd.

Scenario:

Jeg tok med min nye I6000 bærbare på jobb i går, for å teste om wireless nettverk funket på den osv. Vi har en WLAN sender her på jobben som omtrent er plassert 100 meter fra der kontoret mitt befinner seg.

Satt i gang den bærbare..og etter få sekunder fant den senderen. Riktignok med sendeforhold på LOW osv...men internettsider kom forsåvidt opp kjapt nok. Oppdatterete windows og norton også...selv om det tok et par timer...(helt ny bærbar). Så nedlasthastigheten kan ikke ha vært høy, men data kom inn gjevnt og trutt. Kjørte surfekalkulator på dinside.no og fikk 400 ned og 500 opp.

Så når jeg kom hjem bestemte jeg med for å benytte meg av min wireless ruter. En WRT54G fra linksys. Denne funket som bare det når jeg koblet den som ruter med kabel til min stasjonære. Da fikk jeg 4000 ned og 400 opp akkurat som jeg elelrs får direkte fra min ADSL moden fra telenor.

OGSÅ skulle jeg kjøre i gang wireless nettverk fra ruteren. Jeg satt opp tråløst nettverk uten sikkerhet elelr noe. Bare for å teste om jeg fikk tilkobling. Startet min bærbare. Fant med en gang det trådløse nettverket jeg hadde startet. forhold var excellent sto det. Full pinne. Så startet jeg explorer....og det tok merkelig lang tid før jeg fikk opp f.eks vg.no...tror det tok ett minutt...alt var liksom som deig..

gikk så inn på dinside.no og etter lang tid kom surfekalkissen opp. startet den. Fikk 3800ned (så dette er jo bra..) Holdt på å måle opp, men dette tok så langt tid og ting hang som bare det at jeg til slutt stengte browser.

Hvorfor opplever jeg at responsen på den bærbare ble så sinnsykt treg nå? Er det noe annerledes med mitt hjemmenettverk enn det som er på jobben? Hva kan være galt? browser gikk utrolig seigt og tregt. På jobben med utrolig mye dårligere sendreforhold så gikk det egentlig fint.

noen tips?

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...