Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Heisann! Lurer som vanlig på masse ting for å fikse den ultimate fattigmannsløsninga. Denne gangen er problemet billig internettilgang, så kjapt som mulig.

Har: Internettilgang på UiO gratis, samt svært presset studentøkonomi. Har også helt vanlig telefonkontakt hjemme (men Telenor ringer meg for tida og sier jeg kan få ADSL nå). Samt mulighet for Avidi bredbånd gjennom TVkabelen.

Behov: en sjelden gang i blant trenger jeg nett hjemmefra. Sjekke mail, fikse bankting, sånt. Noen ganger laster jeg ned musikk og samples til området mitt på universitetet. Maskinene der har ikke lydkort, og det hadde vært kjekt å kunne koble seg rett opp til UiO-serveren og hente hjem det jeg har liggende der. Lei av disketter nå. Men det aller viktigste for meg er å finne en billig måte å gjøre det hele på.

Jeg kan nok legge noen flere hundrelapper i utstyr hvis dette sparer meg for senere månedlige utgifter. Smertegrensa mi ligger omtrent på 100,- i måneden, og det utelukker ulike bredbånd som gir faste månedlige utgifter på ca 400,-.

Så spørsmålet er: for en slik latterlig månedlig sum, hvilken teknisk løsning vil være best for meg? Hvilken internettleverandør er aller billigst å koble seg opp mot?

Og: Hva er høyeste hastighet på vanlige modem? Er 1 kilobyte per sekund = 8 kbps? Kan jeg få ISDN uten å legge inn helt ny linje eller betale montører for å komme hjem til meg? Finnes det bredbåndsløsninger med "tellerskritt" og/eller lav månedlig avgift?

[ Denne Melding var redigert av: Onkel på 2002-08-09 16:31 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<< Finnes det bredbåndsløsninger med "tellerskritt" og/eller lav månedlig avgift? >>

^^

LOL, ser ut som telenor endelig fant noen som var fornøyd med det nye tellerskritt systemet dems! er du helt ute av verden? telenor skifter om fra fastpris på adsl'en sin til pris per mb 1. oktober... antar du kan velge det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...