Gå til innhold

Ram brikkenes plassering i forhold til hverandre?

Downy

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg enda en ny Ram brikke. Så nå har jeg 3 stk, til sammen 1,5 GB RAM. Lurer på om det er uvesentlig i hvilken rekkefølge de plasseres i inne i maskinnen?

DIMM1:

dimm13un.th.jpg

DIMM2:

dimm29ui.th.jpg

DIMM3:

dimm39ht.th.jpg

Hovekortet:

hovedkortet8xt.th.jpg

I biosen var MA 1T valgt. Men etter att jeg satte på plass det nye 1 GB minnet så måtte jeg stille MA tilbake til auto i biosen, som antakelig betyr at den nå kjører på MA 2. Når den sto på MA 1T etter att 1 GB minne ble satt inn så ville ikke windows loade. Maskinen bare restartet seg hele tiden. Betyr det da at minne hastigheten er blitt dårligere pga det nye minnet? Går det ann å justere den til MA 1T igjen?

Endret av Downy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er nok litt forskjellige i hastighet. DIMM3 fulgte med maskinen for 3 år siden. DIMM2 ble oppgradert for ca. 1 år siden under en garantisak. Og DIMM1 kjøpte jeg nå nylig. På DIMM1 var det ikke noe nevneverdig pris forskjell på mellom PC2100 og PC2700. Har ikke så veldig peil på det der med minne. Men blir det noe særlig ytelses forskjell hvis jeg bytter ut feks DIMM3 med en PC2700 minne? Eller hva kan jeg best gjøre for å få bedre hastighet?

Hovekortet:

hovedkortet8xt.th.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...