Downy Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Har kjøpt meg enda en ny Ram brikke. Så nå har jeg 3 stk, til sammen 1,5 GB RAM. Lurer på om det er uvesentlig i hvilken rekkefølge de plasseres i inne i maskinnen? DIMM1: DIMM2: DIMM3: Hovekortet: I biosen var MA 1T valgt. Men etter att jeg satte på plass det nye 1 GB minnet så måtte jeg stille MA tilbake til auto i biosen, som antakelig betyr at den nå kjører på MA 2. Når den sto på MA 1T etter att 1 GB minne ble satt inn så ville ikke windows loade. Maskinen bare restartet seg hele tiden. Betyr det da at minne hastigheten er blitt dårligere pga det nye minnet? Går det ann å justere den til MA 1T igjen? Endret 26. august 2005 av Downy Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Er det bare meg eller er alle minnene totalt forskjellige??? De fleste maskiner kjører best med likt minne, spes hastigheten på de, sånn som det er nå så vil vel alle kjøre i samme hast som svakeste brikken din.. Lenke til kommentar
Downy Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 De er nok litt forskjellige i hastighet. DIMM3 fulgte med maskinen for 3 år siden. DIMM2 ble oppgradert for ca. 1 år siden under en garantisak. Og DIMM1 kjøpte jeg nå nylig. På DIMM1 var det ikke noe nevneverdig pris forskjell på mellom PC2100 og PC2700. Har ikke så veldig peil på det der med minne. Men blir det noe særlig ytelses forskjell hvis jeg bytter ut feks DIMM3 med en PC2700 minne? Eller hva kan jeg best gjøre for å få bedre hastighet? Hovekortet: Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Det er som regel best å bruke den største brikken i slot 1, osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå