Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er 802.11g OK for film?

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar med 902.11g, men aksesspunktet mitt er kun 902.11b. Video, bilder og musikk har jeg liggende på den stasjonære, og skulle gjerne ha mulighet til å se filmer på den bærbare uten å kopiere over filene først.

Den bærbare kan kobles til TV'n for å vise bilder og videoer vi har tatt opp, men det går for tregt med video om jeg ikke kopierer de over til den bærbare før visning. Musikk og Foto går greit nok.

Det jeg lurer på er om det blir så bra med et aksesspunkt med 802.11g standard at jeg kan slippe å kopiere over det jeg skal vise av videoer, men ta det rett fra den stasjonære. Jeg har prøvd med nettverkskabel og da går det fint, men det hadde vært kjekt å slippe den ledningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle ikke tro "B" er noe problem. Hva er det du overfører? DVD filmer med DTS?

802.11b er tross alt 11 Mbps.

Har selv en bærbar,stasjonær, extern hd og xbox på nett med en 802.11b router.

fikk den så billig at en måtte slå til, overfører sjelden store filer mellom pcene og har ikke hastverk.

Har laptop med intel 2200 b/g som bruker det trådløse, samt xbox med TP kabel.

ikke noe problem her å streame filmer, musikk etc fra bærbar (trådløst) til xbox.

DVD filmer streames greit også, men det er jo ikke så aktuelt.

Lenke til kommentar

Det er størst problem med egne videoopptak før jeg komprimerer dem. Divx filmer går nesten bra, men med litt rykking som jeg ikke får om jeg kopierer filen først. Regner med alt blir mye bedre om jeg får meg et "g" aksesspunkt.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Tja..

Har selv en Linksys WRT54G router (802.11g), og ifølge DU-Meter gir den meg ca 2,5 MB/s i faktisk hastighet dersom signalet er godt nok.

En liten oversikt:

DivX/Xvid-film: 800-2500 kbit/s = 100-312,5 kB/s

DVD: 4-10 Mbit/s = 0,5-1,25 MB/s

DV: 3,6 MB/s

802.11b klarer optimalt i hvert fall 600 kB/s, så det skal jo kunne gå greit med videofilmer basert på MPEG-4-varianter.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...