Gå til innhold

X-Box - Anbefalte Harddisker / Vifter?

suxelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Harddisk:

Bruk hva du vil bare det er ATA. SATA passer ikke. Jeg holder meg til Seagate fordi de er stille, men andre merker er sikkert like gode.

Har aldri hatt varmeproblemer. Den originale xbox HDen er 5400 rpm og utvikler neppe mye varme, så det er vel rimelig å anta at en nyere 7200 rpm disk blir varmere. Har som sagt likevel aldri hatt problemer med dette (på til sammen 5 xboxer som har fått ny stor disk).

Velger du en stor disk (200 GB +) bør du sette opp to partisjoner, F og G, pga begresninger i FATX-filsystemet som xbox bruker. Det kan spare deg for problemer senere. Ting tar plass, så velg den største disken du har råd til.

Vifte:

De gamle xboxene v 1.0 hadde to vifter, en 70 mm kabinettvifte i bakkant og en liten på GPU. CPU hadde kun kjøleribbe. Viften på GPU kan byttes til en ok kjøleribbe om du har en slik gammel modell. (Jeg har en og den bråker ille.)

Alle nyere xboxer har kun kabinettvifte. Denne kan byttes til en annen 70 mm, eller evt. en 80 mm men da må du klippe litt for å få den til å passe. Jeg vet en del som har gjort dette, men siden jeg personlig ikke har byttet denne kan jeg ikke uttale meg om kjøleeffek mv. Dersom du bytter vifta og oppdager at temp blir vel høy kan du bytte ribbe og/eller kjølepasta på GPU og CPU. Temp. kan avleses i de fleste dash.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...