Boralis Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 fikk plutselig en feilmelding som lød ca slik. "windows har et problem og må lukkes" Etter dette måtte jeg restarte maskinen og da oppdaget jeg at den ene disken min ikke fungerte lenger, dette er ikke den jeg har oprativsystemet på. Det er en 200GB disk som er delt i tre like deler,men nå ko den opp som en del men uten noe på, denne delen er på ca 120 GB og så står de ca 80 GB brukt. Har prøvd det meste men får ikke frem noe av det som ligger på disken. Det er kun bilder,meget viktige sådann og jeg har heller ikke kopi av disse. Har som sagt prøvd det som er å prøve i windows også systemgjennoppretting uten hell. Så om noen har en løsning hadde jeg vert evig taknemmelig . Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Dersom det er en IDE disk kan du forsøke å sette den som slave.... Synd med alle *bildene* Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Vil anbefale et filgjenopprettingsprogram av ett eller annet slag. Hørest ut som partisjonseringen har gått fyken, men filene burde fvære i orden, såfremt det ikke er en fysisk feil. Å prøve å 'fikse' partisjonene igjen er ikke alltid den beste ideen. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Valgene er vel kort og greit Ibas eller forsøke seg med et read-only recovery program ala Stellar Phoenix. Dog koster det dessverre rundt 600kr (NTFS-versjonen), men du kan laste ned programmet, sjekke disken og lagre resultatet/funnene for deretter å eventult kjøpe programmet for å hente frem dataene. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Takk for tips så langt, det er en satadisk og det er ikke skade på den. Overnevnte programm finner alt,men det var dyrt,får se om jeg finner et "billigere" først om ikke får jeg kjøpe det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå