Fall_Child Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Et spørsmål til dere allvitende mennesker her inne. Er det normalt at prosessoren kjører for fullt hver gang jeg spiller et spill, samme hvor gammelt spillet er? Burde ikke en AMD 64 3500+ klare å kjøre spill som det originale Half-Life og Final Fantasy 7 uten å ligge på 100% hele tiden, noe som fører til sjenerende viftestøy? Takk for svar! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Mener dette er normalt - slik det var med CM. Bruk speedfan - juster viftene etter temperaturen... ikke %-load. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Opplever det samme her med et annet eldgammelt spill. Selv om bildet står rolig er det 100% på CPU. Skjønner ikke vitsen men det kan vel hende at spillet fyrer opp CPU for at alt skal flyte mest mulig prikkfritt når "krevende" instruksjoner skal utføres? Mulig det var programmert annerledes i oldtiden. Det høres dumt ut det jeg skriver men jeg har ingen god forklaring. Har tenkt mye på dette da det er fryktelig irriterende. Edit: Har også A64-3500+ Sveinl. Endret 26. august 2005 av Sveinl Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Igjen: Speedfan Stor forskjell om vifta går på 80% eller 100% i lydnivå - ikke nødvendigvis kjøling. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 For min del ser eg ikkje poenget med at vifta blir styrt av CPU tempen, den varierer sjeldan meir enn 10 grader, og det blir ikkje store forskjellen om den kjører vifta frå 80% til 100%, slå av automatisk styring og still den ned til du føler nivået er behagelig for så å sjekke at tempen er akseptabel, både idle og under load. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå