Paaljt Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg et harddisk kabinett fra eMagic. Men jeg får det ikke til å fungere. Har noen spørsmål: - hva skal harddisken stilles inn på (slave, master, cs...) - hvis jeg setter den på slave reagerer pc'en når jeg putter inn USB kabelen, men den finner ikke harddisken. på master skjer det ingenting. hva gjør jeg feil? alle kabler sitter riktig i Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Fjern jumperen. Det kan også hende at Slave er riktig, men at du må gå i lokal diskbehandling først. Jeg har selv brukt eMagic både på Western Digital og Seagate-disker, og der har jeg fjernet jumper helt. For å sjekke om harddisken blir funnet når den er koblet som slave: Start - kjør - "diskmgmt.msc" Her skal du få opp den nye harddisken, for å så formatere den. Dette forutsetter at alt er koblet riktig, og det finner du vel fort ut av. "diskmgmt.msc" gjelder forøvrig all betjening av nye harddisker, enten de er eksterne eller interne. De aller fleste forventer at disken skal dukke opp i Min datamaskin med en gang, men den må nok initialiseres og formateres først. Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Hvor stor er disken? Dersom den er over en viss størelse MÅ du kjøre et spesielt program først for å kunne bruke hele disken. Du finner det på den CD'en som fulgte med, men også på hjemmesiden til produktet. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Alle kabinetter jeg har hatt krever at disken er satt til master. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå