kul_11 Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg har Windows Xp og 2000 instalert på hver sin partisjon. Her om dagen var jeg innpå windows mappa i xp og la til min store oppmerksomhet at jeg mangla system 32 mappa. Lurer derfor på hvor den har tatt veien. Alle programmer som ligger i system 32 mappa finner den ikke. Merker ikke så stor forskjell på maskinen, men den er treg til å starte opp. det er vel alt. Håper noen kan hjelpe meg. på forhånd takk Lenke til kommentar
meeg Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Har du forsøkt: Start -> All Programs -> Accessories -> System Tools -> System Restore ? Lenke til kommentar
kul_11 Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Nei, men står det der når den mappa ble sletta? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg tviler på at WindowsXP systemet ditt starter opp om Windows\system32 mappa er borte. Den er nok bare skjult av en eller annen grunn. Sjekk mappealternativer. Min system32 mappe inneholder omtrent 900MB fordelt på 5700 filer. Jeg tror ikke de er der for moro skyld, i hvert fall ikke alle sammen;-) Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Kjør en Housecall virusscan (sig). Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Hvis Windows starter er den ikke borte, bare skjult. Systemet ditt kan ikke starte uten denne fordi det ligger mange kritiske systemfiler i den. Bla ligger hele driver-databasen der. Som andre foreslår er den nok skjult på en eller annen måte, noe som egentlig er ganske merkelig, fordi den skal ikke bli skjult selv om du krysser av for "ikke vis skjulte filer og mapper" i mappealternativer -> kontrollpanel Endret 26. august 2005 av pmarius Lenke til kommentar
meeg Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Det rare er jo at System32 mappen er synlig selv om du ikke viser skjulte filer og mapper. Det er ikke en skjult mappe. Ihvertfall er det slik hos meg. Nå kan det jo hende at trådstarter har satt akkurat denne mappen som skjult manuelt (uten å være klar over det). Lenke til kommentar
kul_11 Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Har ikke sjult den, fordi jeg har satt at dataen skal vise skjulte filer. Etter at dataen har starta windows ligger den ikke der. Kan jo sjekke om den ligger der ved å gå inn på den fra 2000 da. Har søkt etter mappa å, men finner den ikke. Kan den ha blitt sjult sånn at ingen kan se den. har prøvd å gå inn på den ved hjelp av adresselinja, men den finner den ikke. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Er det denne du snakker om eller: ( C:\WINDOWS\system32 ) Hva skjer hvis du kopierer det som står inni parentesen min, og limer det inn i adresselinjen i Windows utforsker, og klikker på "Gå til"? Endret 26. august 2005 av pmarius Lenke til kommentar
meeg Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 En liten test: Søk på f.eks. dfrg.msc, hva får du opp da? Hvis den ikke finner den filen, kan du da starte defragmentering? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Har du scannet fpr virus siden sist? Lenke til kommentar
kul_11 Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Er det denne du snakker om eller: ( C:\WINDOWS\system32 )Hva skjer hvis du kopierer det som står inni parentesen min, og limer det inn i adresselinjen i Windows utforsker, og klikker på "Gå til"? Ja, det er den. Det kommer opp at den ikke finner mappen. Den får opp drfg.msc. Men ikke cmd.com og regedit. Har ikke søkt etter virus på den på ca 2uker. Hver gang jeg starter windows 2000 så skal den hel tiden søke etter feil på den partisjonen XP ligger på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå