svarteF Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hei godtfolk Hvordan kan jeg få til å bruke en ide disk sammen med sata disker på hovedkortet ? Har XP som oppsys, sist jeg prøvde å sette disken inn, så ville ikke maskinen starte opp igjen og måtte resettes. Er det noen plass i Bios som skal disables for å kunne kjøre en ide disk sammen med sata diskene ? Håper på et svar Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hovedkortet ditt støttet nok både IDE og SATA. Bare å slenge på det.. BIOS skal finne den. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Den vil nok forsøke å boote på ide disken når du først plugger den i, du må inn i bios å endre hvilken hdd den skal boote på. Skal kunne velge hvilken hdd i bios. Skal fungere helt fint sata og ide. Endret 25. august 2005 av dudsi Lenke til kommentar
svarteF Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Som sagt sist jeg prøvde så skar det seg men jeg får nok se på saken en gang til. Takk for svar. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) IDE og SATA er som regel en veldig plagsom kombinasjon hvis du har MBR på SATA-disken. Du har to valg: a. Få hovedkortet til å først forsøke å boote fra SATA-disken (kan være et problem) b. "Flytte" MBR over til IDE-disken. Recovery-modus på XP CDen og fixmbr er stikkordet i såfall. (Bare for å ha sagt det på forhånd. Fdisk /mbr vil IKKE fikse problemet.) Endret 25. august 2005 av Ernie Lenke til kommentar
svarteF Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Tror jeg skiper hele greia da det er en heller liten ide disk som jeg hadde i tankene, får heller kjøpe meg en ny sata disk så slipper jeg å trøbble med det. Takk til dere alle som har svart på mitt innlegg. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hmmm ... faktisk mulig jeg var litt kjapp her nå. Prøv å sett SCSI i bootlisten hvis du har det valget. Ellers er det verdt å prøve HDD1 (såfremt du har HDD0 tilgjengelig) eller HDD2 (hvis du ikke har HDD0 tilgjengelig). Fungerer ikke dette, så er det ikke så mye annet å gjøre enn å flytte på MBR tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå