Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kalkulator for allmenn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen på 9750 og 9850 er at 8'eren har fargeskjerm og dobbelt så mye minne som 7'eren. Personlig synes jeg fargene ødelegger kontrasten på skjermen.

Det med bokstaver bak nummerene kan jeg ikke finne noe som helst om, bortsett fra at 9750 skrives 9750G PLUS, mens 9850 skrives 9850GC PLUS. Jeg tror ikke du får tak i andre enn nøyaktig de navnene, så det er nok mest markedsføring (og kanskje årmodell).

9750G PLUS

9850GC PLUS

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Lommeregnerstoffet er skrevet for lommeregnerne Casio 9750G, Casio FX9850G, CFX9950G og Texas TI-83. Noen metoder finner vi bare på Casio FX9850GB PLUS og Casio FX9950GB PLUS. Dette lommeregnerstoffet er merket med Casio PLUS.

Jeg vet ikke hva eller hvor mye dette gjelder, men jeg tror det har blitt sagt at det ikke er nødvendig med en av de to.

Lenke til kommentar

ta den billigste som du får bruke, den har sikkert alt du trenger og du kommer ikke til å bruke alt den har... ikke tenk på at du må ha en avansert til senere skole...

på NTNU får vi bare bruke HP30S

http://www.ntnu.no/studieinformasjon/serving/kalkulator.html

den har to linjers skjerm (en for svar og en for å skrive inn på) og har altså ikke noe grafisk støtte eller mulighet for å lage avansete programmer...

selv har jeg 9850GB Plus fra videregående og fikk aldri bruk for noe den ikke hadde...

Lenke til kommentar
Lommeregnerstoffet er skrevet for lommeregnerne Casio 9750G, Casio FX9850G, CFX9950G og Texas TI-83. Noen metoder finner vi bare på Casio FX9850GB PLUS og Casio FX9950GB PLUS. Dette lommeregnerstoffet er merket med Casio PLUS.

Jeg vet ikke hva eller hvor mye dette gjelder, men jeg tror det har blitt sagt at det ikke er nødvendig med en av de to.

Men siden 9750 kun selges som 9750G PLUS nå, er den likestilt med de andre PLUS-utgavene. Det er det at den har merket PLUS, som er viktig.

Lenke til kommentar
Kravet vårt, derimot, var TI-83.

...og det er Texas.

Hvis jeg kan anbefale noe, vil jeg anbefale TI-84 (Texas, altså). TI-83 burde funke bra den også. Med Texas følger USB-kabel + software-cd, men ikke med Casio. Butikkprisen på en pakke med slik kabel og cd til Casio vil ligge på mellom 400,- og 500,-. Casio vet dessuten ikke hva en USB-kabel er. Jeg ringte, og de sa at jeg trengte en kabel med nummer etellerannetjegikkehuskerhvavar. Jeg sjekket kabelen, men det var i hvert fall ikke USB. :roll: Jeg begynte å tvile litt da, ja. Det er ikke noe must, men det kan være kjekt å ha muligheten til å lage programmer, lixzom. I vår klasse kan vi for øvrig bruke hvilke kalulatorer vi vil, bare de ikke er for gamle.

Lenke til kommentar
...Butikkprisen på en pakke med slik kabel og cd til Casio vil ligge på mellom 400,- og 500,-. Casio vet dessuten ikke hva en USB-kabel er. Jeg ringte, og de sa at jeg trengte en kabel med nummer etellerannetjegikkehuskerhvavar. Jeg sjekket kabelen, men det var i hvert fall ikke USB. :roll: Jeg begynte å tvile litt da, ja. Det er ikke noe must, men det kan være kjekt å ha muligheten til å lage programmer, lixzom...

Du mener kanskje en seriell kabel med DB9-kontakt? Dette er den absolutt simpleste formen å kommunisere med en datamaskin på (kanskje med unntak parallellkabelen), og kan moddes i alle mulige retninger uten problemer i windows.

Skal du ha en kabel til casio, kan du faktisk lodde den selv. Bare stikk på biltema og kjøp en kabel, en DB9-kontakt og en sånn bitteliten mini-jack (den under 3,5 mm), så tror jeg du har alt du trenger.

USB/FireWire er ikke den eneste måten å kommunisere med en datamaskin vet du. :roll:

Lenke til kommentar

@Snillingen:

TI-83 Plus har 160kb flashminne. TI-84 Plus, på en annen side, har 480kb.

(TI-84 Silver Edition har 1.5 MB.)

TI-83 Plus har bare tre medfulgte applikasjoner, TI-84 Plus har elleve, og TI-84 S.E har 28.

Prosessorhastigheten til TI-83 Plus er på 6 Mhz, TI-84 Plus og S.E har begge 15 Mhz.

Bare TI-84 Plus og S.E har innbygget USB-port og medfølgt USB-kabel. Begge har en kraftigere skjerm enn TI-83 Plus.

TI-84 S.E har utskiftbare deskler. (:dontgetit: )

Endret av Jackemeister
Lenke til kommentar

Eneste jeg synes kunne vært bedre på kalkisene er cpu!

Nå jeg skal lage grafer \ tegne flere på en gang så kan jeg jo ta mat pause mens! :roll:

Jeg og sidekameraten tok en bechmark, skrev inn samme verdier og ba kalkulatoren regne det.

Jeg med et lavere modellnummer ble ferdig 3-4 sekunder før sidemannen!

Så det blir ikke raskere jo høyere modellnummer de har!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...