HKRoed Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hei! Hva er "boten" for å kjøre på Autopass når en ikke har Autopass brikke?? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 250,- eller var det 300? du bør uansett ringe til bomselskapet, betaler du innen 24 timer (eller noe slikt) så går det bra. Lenke til kommentar
Glenn635 Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hei!Hva er "boten" for å kjøre på Autopass når en ikke har Autopass brikke?? Mener å huske en har en dag (eller var det 48 timer?)på seg til å dra innom en Esso stasjon og betale en slags angre-billett på 25 kr. Du fyller ut et skjema som skal finnes på alle Esso stasjoner. Skriv kjennemerket tydelig så skal det gå bra. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Her i Bergen har man ikke betalingsmulighet på stedet. Da blir man fakturert uansett, de samler vel opp antall passeringer per måned, halvår eller år, eller noe. Det bør vel ikke være så vanskelig å få det til i resten av landet også. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Her i Bergen har man ikke betalingsmulighet på stedet. Da blir man fakturert uansett, de samler vel opp antall passeringer per måned, halvår eller år, eller noe. Det bør vel ikke være så vanskelig å få det til i resten av landet også. Ja, samme systemet finnes i Tønsberg. Den eneste ulempen med et slikt system, og grunnen til at det ikke er så utbredt (enda) er overvåkningsproblematikken rundt dette. Alle som kjører gjennom en bomstasjon blir tatt bilde av og dermed overvåket. Slikt kan lett misbrukes, derfor er ikke datatilsynet videre begeistret. Jeg må vel egentlig si meg enig i datatilsynets prinsipp om at man i hovedsak skal kunne ferdes overvåkningsfritt på veiene her i landet. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Passerer man bomstasjoner uten autopassbrikek så kan avgiften betales direkte inn på trafikkselskapets konto i løpet av 14 dager eller var det 3 uker samt mærke innbetalingen/giroen med registreringsnummer, dato, tidspunkt og bomstasjon. Jeg gjorde dette flere ganger før jeg skaffa meg autopassbrikek til privatbilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå