Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke slått av maskinen, installasjonen stopper

Anbefalte innlegg

Har to problemer...

1. Når jeg trykker at maskinen skal slå seg av eller re-starte så gjør den ikke det. De fleste programmene blir avsluttet. Men den vil bare ikke slå seg av/re-starte. Noen ganger kommer jeg til der jeg logger av, men ikke lengre. Det skjer ikke noe mer... :S så jeg må bare "kvele" den for å få slått den av.

Hva kan være feil....?

2. Når jeg skal installere diverse programmer, så stopper installasjonen. Det kommer ikke opp noen feil melding, den bare stopper opp.. ingenting skjer. :S så tar jeg å avslutter programmet, da får jeg spørsmål om jeg vil sende feilrapport, og dette er det det som regel står i den: szAppName : SpybotSD.exe szAppVer : 1.4.0.3 szModName : hungapp

szModVer : 0.0.0.0 offset : 00000000

szAppName varrierer fra program til program, men resten er som regel det samme...

hva er det som er galt her da???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det er tydelig en applikasjon/prosess som nekter å la seg stenge. Det kan ha sammenheng med 2. der du har problemer med installasjon.

2. Når du installerte Spybot installerte du sannsynligvis også Teatimer, som passer på endringer i windowsregisteret. Installasjonen kan stanse opp som en følge av at Teatimer enten venter på en respons fra deg om tillatelse til endringer i registeret, eller bare blankt nekter det. Prøv å avinstallere Spybot, og installere den nye 1.4 versjonen

Lenke til kommentar

Det er ikke så lett å finne ut av hvilken prosess som ikke vil la seg avslutte. Du kan prøve denne omveien:

Lag en snarvei, og skriv det under her som bane. Det skulle avslutte windows med en gang.

%windir%\System32\shutdown.exe -s -f -t 00

på nr2 så tror jeg problemet gjelder et overvåkende program som Spybot eller antivirus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...