:utakt Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Jeg fikk så genial hjelp sist gang jeg spurte om noe her, så jeg prøver igjen. Jeg har, som emnet sier, en Aspire 2000. Fin maskin, jeg har ikke stort å klage på egentlig. Men, jeg trodde at Centrino-teknologien var et synonym for stillhet? Her er det hvertfall sånn at hvis jeg kjører noe mer krevende programmer enn MSN, så går vifta ca. ti sekunder i minuttet. Jeg har forståelse for at det krever maskinkraft å kjøre spill, men Word og Excel burde da ærlig talt gå an å kjøre uten å sette på full blås? Eller? Er det noe jeg kan fikle med i Windows som kanskje får vifta til å ti still? Strømoppsettet står for tiden på "bærbar". Endret 25. august 2005 av jlarsen83 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Scan maskinen din for spyware osv først. Kan hende du har masse programmer som kjører i bakgrunnen som du ikke har behov for....... Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 på min bror sin gamle travelmate 220 var det med et program som het notebook manager. der kunne man stille vifta slik at den gikk stille, men jevnt hvis ikke anbefales centrino hardware control for å klokke ned prosessoren :nod: Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 på min bror sin gamle travelmate 220 var det med et program som het notebook manager. der kunne man stille vifta slik at den gikk stille, men jevnt hvis ikke anbefales centrino hardware control for å klokke ned prosessoren :nod: Er det dette programmet du tenker på? Er generelt litt skeptisk til å legge inn alt mulig dilldall på maskina, men du mener dette vil gjøre susen? Skal scanne for spy/adware, men tror ikke det er rare greiene, om noe, jeg finner.. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 riktig. et MUST program for deg med P-M Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Dessverre så er Windows-maskiner slikat de går tregere og tregere etter hvert som tiden går. Dette er litt synd, det er ingenting som slår den følelsen av å starte opp og alt går fykende flott. Heldigvis så har jeg Mac så jeg har den følelsen over 3 månder senere. Kommer nok til å ha den lenge også. Jeg har en FujitsuSiemens E7010, den var helt stille før, men nå går vifta konstant, irriterende. Maskinen er helt plettfri og det er ikke noe tull på den. Det er bare slik. Endret 26. august 2005 av bnezofil Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Hei, og takk for nyttige svar. Jeg har titta litt på hjemmesidene til programmet det ble linket til overfor, og det ser ærlig talt ganske...avansert ut. (det skal sies at jeg ikke er den mest datakyndige heller...) Hvordan virker egentlig programmet? Er det så enkelt som at jeg f.eks. stiller ned prosessorhastigheten fra 1,4ghz (standard) til f.eks. 600mhz, og så blir vifta stille? Det hadde vært fint med en liten forklaring! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 En liten bump, i håp om at en kyndig person tar seg av nybegynneren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå