Vice Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Må inrømme at jeg har hørt veldig lite av bandet, men feks. grusomme låter som "ompa til du dør" har ikke ført til at jeg ønsker å høre mer av bandet, snarere tvert imot. Som novelty-band kan de dog virke interessante. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 ...vil jeg nok si at IM har hatt et noe bredere spekter å spille på innenfor sin sjanger opp gjennom åra... Nåja... Jeg vil våge å påstå at Kaizers Orchestra spiser over mange flere musikkstiler enn Iron Maiden. Kaizers Orchestra er rett og slett mer progressive... Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Skjønner egentlig ikke sammenligningen din. T'Weed Poenget var at Kaizers har gitt ut 3 album, og allerede nå skal man begynne å syte om at det er oppbrukt osv, det blir bare for dumt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Alle band har mer eller mindre sin egen lyd. Kaizers Orchestra klarer å holde på identiteten samtidig som musikken er blitt mer kompleks. Det er det samme som suksess spør du meg... Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Bra liveband, kjedelig på plate. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Skjønner egentlig ikke sammenligningen din. T'Weed Poenget var at Kaizers har gitt ut 3 album, og allerede nå skal man begynne å syte om at det er oppbrukt osv, det blir bare for dumt. Syte og syte....jeg mente at siden Kaizers har et såpass markant lydbilde og en rimelig lett gjenkjennelig musikk-stil ble det for meg litt for mye av den samme greia allerede på album nr. to. Har sett bandet live to ganger, uten å la meg imponere nevneverdig. T'Weed Edit: Vice brukte et uttrykk som oppsummerer hva JEG syns om Kaizers: Novelty-band. (Og da holder det med en plate for meg) Endret 30. august 2005 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Når jeg skrev "man", mente jeg "man" i den betydning at ingen jeg har møtt som jeg har pratet om Kaizers Orchestra med, skjønte hva de sang. Dermed ble det ikke bare "jeg" men "man",,,, Jeg skjønner hva de sier, og selv om dialekten er stygg i dagligtale, passer den veldig fint til kaizers. Kaizers er bra. Unikt, energisk og langt fra kjedelig. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Kaizers er meget bra.. Har vært hekta på dem helt siden Ompa til du dør kom ut.. Så dem også Live en gang, det var noe av det mest utrolige jeg har vært med på, makan til stemning! jeg var helt nummen i hele kroppen.. Og de er da ikke noe vanskelige å forstå, sier jeg som innfødt bygdetulling på Hadeland.. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Jeg synes Kaizers er et ufattelig bra band. Enig i at tekstene kan være litt vriene å få tak i av og til da Har alltid hørt på Kaizers men siden nyeste plata, Maestro, kom ut har jeg hørt på de HELE tiden. Utrolig bra. Sangen Maestro er det jo noen som mener kommer til å bli 10-årests beste norske låt, hvilket jeg er ganske enig i. (Inkludert Tsjeriå kanskje ). Live er Kaizers etter min mening Norges helt klart beste band, tett fulgt av Gåte. Så de blant annet på Lerkendal Live og ble helt fra meg da Ottesen sa de skulle spille "Maestro"... Oh Yeah Men sangen i midt hjerte er *trommevirvel* ... Kaizers Orchestra - Djevelens Orkester @Kaizers Endret 30. august 2005 av Imposter Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Hm, hørte Blitzregn Baby på radioen i går, det er faktisk en bra låt. Kaizers har mer å by på enn jeg trodde. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Kaizers Orchestra i Folken Turné start for kaizers Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Omtrent alle vennene mine er på Kaizer's-konsert ikveld, og jeg sitter her og må høre på bootlegs. Forbaskad. *være misfornøyd med alderen* Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Men sangen i midt hjerte er *trommevirvel* ... Kaizers Orchestra - Djevelens Orkester Må si meg enig der. Den er fet! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hmmf, har hørt igjennom "Maestro" ca 10 ganger nå og jeg synes den er BETYDELIG svakere enn sine forgjengere. Maestro mangler rett og slett Kaizers-feelingen. Råskap, ompa og djevelsk energi har blitt byttet ut med melankoli, forvrengt vokal og kjedelig komp. Trist! Tittellåten, Delikatessen og Christiania holder dog god gammel klasse. Men, misforstå meg rett, dette er langt fra noen dårlig utgivelse (og den kommer sikkert til å vokse ved videre lytting), men jeg er en smule skuffet over et av mine desiderte favorittband. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Jeg tror du kommer til å like den mer og mer. Jeg måtte høre igjennom mye mer enn 10 ganger før jeg fikk taket på den, og nå er albumet helt konge. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Må si meg veldig enig med LarsP her... Lenke til kommentar
havfal Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Kanskje Norges kjedeligste band, kun slått av Madrugada. Bare begynte å lure på en ting, er det noe HalTan liker i det hele tatt? Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 "Ompa til du dør" er jo kul Lenke til kommentar
havfal Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 "Ompa til du dør" er jo kul Sangen eller albumet? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Overhørte tilfeldigvis(uheldigvis?) låta "Maestro" på TV og må si det låter like ille som før. Noveltyfaktoren i musikken er fortsatt tilstede men vokalen grenser opp mot det grusomme. En passende oppsummering av låta Maestro vil nok være : Litt morsom men mest irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå