W Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=436608&hl= Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Eg ser på det eg har skaptå telle på liv som har gått tapt eg ser at det som før va stramt eg ser det er blitt slapt men tiå har vært snill mot mitt håndverk la ner stein for stein har stått på min terrasse å styrt skutå beint dei har vært tøff mot min klasse og knukke någen bein eg har gjort mine grep og har samvittigheten rein... sving din hammer sving din hammer til din pappa tar deg inn sving din hammer tpwrmg0iwnrg0iwnrg sving din hammer svin din hammer til din pappa tar deg inn maestro x en del å clementine om du va min å isje hadde lagt deg sjøl inn du sko du ta del i det som blir flamingos dynasti men tiå har vært snill mot mitt håndverk la ner stein for stein har stått på min terrasse å styrt skutå beint dei har vært tøff mot min klasse og knukke någen bein eg har gjort mine grep og har samvittigheten rein... (...) "eg ser at det som før va stramt" varierer fra versjon til versjon. Endret 26. august 2005 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Me e flinkare enn desse østlendingane, Karsten, ekke tvil om det. Dekk Bord, derimot, slet jeg med uten lyrics. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Må bare beklage for skrivefeil, nesten hele teksten ble skrevet i samme tempo som han synger, så jeg rakk liksom ikke å rette opp feilene. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Min versjon Ser på det eg har skapt, og telle på liv som har gått tapt. Eg ser at det som før låg i vater, eg ser det har blitt skapt. Men tiå har vært snill mot mitt kontrakt, lagt ner stein for stein og stått på min terasse og styrt skutå bein. Dei har vært tøff mot min klasse og knokke nogen bein eg har gjort mine grep og holdt samvittigheten rein, samvittigheten rein, samvittigheten rein, samvittigheten rein Sving din hemme, sving din hemme til ddu pappa tar deg inn; tenker om nummer men du kjempe din med min. Sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme til din pappa tar deg inn Maistro - mange ganger ÅÅ klementin om du va min og ikje hadde lagt deg sjøl inn og sko du ta ein del i det som blir; flamingos dynasti Men tiå har vært snill mot mitt kontra, lagt ner stein for stein og stått på min terasse og styrt skutå beint. Dei har vært tøff mot min klasse og knokke nogen bein eg har gjort mine grep og holdt samvittigheten rein, samvittigheten rein, samvittigheten rein, samvittigheten rein Sving din hemme, sving din hemme til din pappa tar deg inn; tenker om nummer men du kjempe din med min. Sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme, sving din hemme til din pappa tar deg inn Maistro - mange ganger Så litt blanding av det som står over. Hehe, Er sikkert hammer han sier, men det høres ut som hemme, Endret 26. august 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
diversity Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Må si jeg skjønner det meste de sier.. Kanskje utenom delere av "Blitzregn Baby", men det er fordi det går ganske fort Edit: btw, er det noen som synes "ooingen" på overnevnte sang likner på seven nation army soloen til jack white? Endret 26. august 2005 av diversity Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Må si jeg skjønner det meste de sier.. Kanskje utenom delere av "Blitzregn Baby", men det er fordi det går ganske fort Edit: btw, er det noen som synes "ooingen" på overnevnte sang likner på seven nation army soloen til jack white? Det er det nok, jeg leste kommentarer på Kaizers side om at folk mener det ble FOR likt. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) ganske spesielle, men bra musikk. men det som overasket meg mest var når jeg så dem live på NRK1. de gjorde en fantastisk bra opptrenden Endret 31. august 2005 av Luchy Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Er jo live de er best da. De eier senen og janove synger også utrolig bra live. Edit: Hvorfor synger ikke Geir Zahl flere sanger Dr. Mowinckel og Rullett? Han synger jo også bra og har en kul stemme\dialekt. Enda mer utpreget jærdialekt enn Janove Endret 26. august 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Det er når dem spiller live at man får se hva som bor i bandet... En energibombe av dimensjoner. Og de er innom mange musikalske hjørner. De spiller forresten på Folken førstkommende onsdag. Det er turnéstart. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 .. og utsolgt. Jeg syns Kaizers er kjempebra. Og jeg skjønner faktisk ikke hva folk mener når de syns det er så vanskelig tilgjengelig. Melodiene er jo veldig tonale, akkordprogresjonene likeså, og det er da ikke så støyete? Har hørt verre, for å si det sånn. Dessuten er de fleste låtene veldig allsangvennlige. Og når man sier at "det er oppbrukt, det holdt med det første albumet" tror jeg ikke de har hørt grundig nok på alle albumene. De er jo helt forskjellige. Særlig ompa til du dør og evig pint. Maestro er også nyskapende i forhold til de to andre albumene. Og apropos, madrugada er myyye kjedeligere enn Kaizers, bare så det er sagt. Har sett dem [Madrugada] tre ganger i sommer, og det var ikke mye live-opplevelse der. Kunne like gjerne hørt på cd-en hjemme. Slik er det ikke med Kaizers. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Hører på den nyeste platen nå. Bare hørt maxien fra før av... Dette er meget god underholdning. Vil ikke si at de flyter på en gammel bølge. De har virkelig vokst, og skapt et omfattende og komplisert album. Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Syns Kaizers er greit jeg, men orker ikke høre mer enn maks to sanger i strekk. Da blir det litt masete syns jeg.. Offtopic: Noen som har sett Ylvis' parodi på "Ompa Til Du Dør"? :!: Endret 27. august 2005 av lilleslem Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Og når man sier at "det er oppbrukt, det holdt med det første albumet" tror jeg ikke de har hørt grundig nok på alle albumene. De er jo helt forskjellige. Særlig ompa til du dør og evig pint. Maestro er også nyskapende i forhold til de to andre albumene. Hm, jeg syns Ompa til du dør og Evig pint er ganske like. Evig pint hadde også noen litt kjedelige sanger, men mange bra som Evig pint, Di grind og salt og pepper. Maestro albumet syns jeg skiller seg litt ut fra de to forrige, men det er jo bare en god ting når det er så bra som det er. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Digger Kaizers Orchestra. Har gjort det fra første gangen jeg hørte dem. Vet ikke om det var hos en kompis, eller om det var på etter skoletid. Men da jeg hørte dem, digget jeg dem. Og digger dem fortsatt. Liker spesielt godt "Knekker deg til sist" Tekstene er jo dritkule. Spesielt på "Knekker deg til sist". Forstår også tekstene ganske lett. Stilen er forandret fra "Ompa til du dør" til "Maestro". Vanskelig og forklare. Man må liksom høre. Vil også ha Kaizers-t-shirt. Dårlig web-butikk Endret 28. august 2005 av The_Fire Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Vil også ha Kaizers-t-shirt. Dårlig web-butikk Jeg tenker akkurat det samme! Har utrolig lyst på en, men de kommer ikke langt med en shit-butikk. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Såg dem første gang på TV-Vest i Stavanger. Da var de fortsatt bare et lokalband, men det tok ikke lange tiden før de plutselig var landskjent. Når jeg tenker meg om, så må dette være det eneste bandet hvor jeg husker første gang jeg såg/hørte dem. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Første gang jeg så dem var da de fikk en spellemannpris i 2001(?) De spillte også Ompa til du dør. Edit: Dere som sier det er oppbrukt osv, hva med maiden osv som har gitt ut plate etter plate der alt nesten er likt? Endret 28. august 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Uten sammenligning forøvrig, og uten at jeg har spesielt stor sans for Iron Maiden vil jeg nok si at IM har hatt et noe bredere spekter å spille på innenfor sin sjanger opp gjennom åra. For all del, formelen begynner også her å bli forslitt, men de selger plater i bøtter og spann. Og det gjør vel Kaizers også, relativt sett? Bortsett fra i Sverige da.... Skjønner egentlig ikke sammenligningen din. T'Weed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå