Gå til innhold

Søkte enkeltpersonsforetak, fikk avslag. Hva nå?

j--

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg og noen venner på nettet har hatt store planer om å starte opp en webside sammen (finalfantasy.no). Vi hadde før ff-norge.net, men etter noe trøbbel innad i 'gjengen' så fant vi ut at vi skulle gjøre ting mer seriøst, samt større. Dette inkluderte da et .no domene.

For å få et .no domene så krever det at man har et org.nr, noe som vi forsto kunne skaffes via et enkeltpersonsforetak(?). Vi sendte inn en søknad, og fikk avslag fordi vi måtte ha en form for inntekt (mener jeg det sto). Så nå sitter vi her med skjegget i postkassa og lurer på hva vi skal gjøre. på brevet vi mottok så står det at vi er velkomne til å søke igjen.

Vi er da selvfølgelig ikke interresert i å starte en bedrift med inntekt av noe større omfang. Kanskje litt bannerstøtte til webhostingen med ikke noe mer enn det.

Noen forslag på hva vi kan gjøre for enten å få tak i org.nr, eller eventuelt et .no domene?

PS: Personen med brevene er Nevnarion, i tilfelle han skulle suplementere med opplystninger underveis.

Hilsen Jonas Lindstad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å faktisk tjene penger (det finnes plenty av etablerte bedrifter som taper penger), men du må ha en plan for hvordan du skal tjene penger. Om du ikke har penger som 'formål,' er det andre (ideele) organisasjonsformer som egentlig er riktig, men det skader vel ikke å opprette et firma først som sist, så har dere mulighet til å ta inn litt fortjeneste om det skal bli aktuelt?

Lenke til kommentar

Hva med at:

Finalfantasy.no egentlig er et gratis side, men for 2499kr i året, kan du få tilgang til ekslusiv info og bilder, og til bedre båndbredde under nedlasting av et eller annet?

Det er selvsagt ingen som betaler det, så nothing to worry about...

Lenke til kommentar

Dette hørtes jo smart ut, men en ting jeg lurer på da, hvis jeg søker igjen, og skriver noe sånn som du skrev der...må jeg ikke da også krysse av for at vi forventer en inntekt? Og vil de ikke da kreve at vi sender inn regnskap hvert år? Eller slipper man det på enkeltpersonsforetak uansett?

Lenke til kommentar

Jeg la inn en søknad på onsdag for å komme med i enhetsregisteret. Dette er gratis og gir deg et org. nr. Det var i hvertfall det dama i telefonen hos brreg sa..

Fyll ut søknaden på nettet og send den inn. :)

Edit: Glemte å si at jeg ikke har fått svar da.

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Alt er gratis ja. Eneste krav er du er over 18 år. Intet krav til inntekt ol personlig.

Du skriver bare du skal tjene penger på annonser på siden du skal drive. Det er bare formelt og ingen sjekker opp dette.

Vi har sendt inn en ny søknad der vi brukte tipset til King_mephisto! Vi skrev at Vi ville tjene penger på å lage en lukket del av siden, der bare betalende medlemmer ville få tilgang. Der ville vi bl.a. ha et eget diskusjonsforum, samt tilgang på raskere båndbredde på nedlastningene

@Snabben: 2500kr er alt for masse for oss... Muligens vi vil gjøre noe sånt om en god stund, da vi faktisk tjener litt penger på bannerannonse :)

Takker for alle tips. Håper vi får org.nr nå da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...