Patriot Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Jeg har en chieftec 340w psu. Jeg klarte for en tid siden å kortslutte psuen. Etter det ville den ikke starte. Jeg trodde først at sikringen var gått. Men nå målte jeg litt rundt med multimeter å det viste seg at jeg hadde 3,3V spenning fra den grønne ledningen på den store connectoren som skal ned til hovedkortet og til jord. Dette tyder på at det ikke er sikringen som er problemet? Noen som har noe tips til hvordan jeg kan få starte psuen? Jeg har prøvd å korslutte den grønne ledningen med en svart ledning. Men intet resultat. Er 3.3V for lite spenning? Eller hva er galt? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Du har ikke ødelagt noe annet da? (hovedkort, cpu?) Lenke til kommentar
Patriot Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Nei, for jeg bruker en annen strømforsyning nå, å det fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 noen størmforsyninger trenger og bli belasta på +5v ned til HK, dette kan gjøre at PSU ikke starter ved vandlig kortsluttning av grønn ledning. Vet ikke hvordan det er på chieftech PSUane(min blir tatt av lynet dagen før advarselen mot lyn kom opp på hw.no ) Men på enermaxen min som jeg har nå står det i bruksanvisningen hvem leder det er som rapporterer dette, sjekk om du finner kansje noe dokumentasjon på nett... eller så er det ikke så dyrt med ny psu eller da..800 betalte jeg for min enermax 400W(eller hva enn det er:)) Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Chieftec 340W powersupplyer starter ved kortsluttning av gr0nn & svart leder, har jeg erfart. Dessverre! :sad: Lenke til kommentar
Patriot Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Noen som har multimeter da, som kan måle vilken spenning dere har mellom grønn ledning og jord. Jeg har 3.3V Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 14:32, Patriot skrev:Jeg har en chieftec 340w psu. Jeg klarte for en tid siden å kortslutte psuen. Etter det ville den ikke starte. Jeg trodde først at sikringen var gått. Men nå målte jeg litt rundt med multimeter å det viste seg at jeg hadde 3,3V spenning fra den grønne ledningen på den store connectoren som skal ned til hovedkortet og til jord. Dette tyder på at det ikke er sikringen som er problemet? Noen som har noe tips til hvordan jeg kan få starte psuen? Jeg har prøvd å korslutte den grønne ledningen med en svart ledning. Men intet resultat.Er 3.3V for lite spenning? Eller hva er galt? Sjekk linken her vedr. ATX Power http://www.compute-aid.com/atxspec.html http://www.formfactors.org/developer/specs...tx12vPSDGV1.pdf Lenke til kommentar
Patriot Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Jeg har riktig spenning, 3.3V på den grønne oppstarts ledningen og jeg har også 5V på pin 9. Men alikvell vil ikke strømforsyningen starte. Noen som vet årsaken til dette? Eventuellt hva jeg må gjøre for å få den til å starte.. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 edit: feilpost.... [ Denne Melding var redigert av: mailman13 på 2002-08-09 19:23 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå