Heimen Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Har tenkt å kjøpe denne forsterkeren NAD T743v2 og lurer på hvilke høytalere som vil passe sammen som fronthøytalere til denne. Jeg har tenkt å bruke 4-5000 på et par. All hjelp mottas med takk Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Noe fra Patos sin basic serie, 410 f.eks. Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Jeg kan gjerne speisifisere litt bedre hva jeg ønsker av høytalerene. Anlegget jeg har nå spiller stort sett bare mye lyd. Jeg ønsker høytalere som ikke nødvendigvis spiller så høyt, men gir kvalitet i lyden. God dybde i bassen (kan gjerne komme fra en ekstra sub jeg kjøper utenom) og en klar, ren diskant. Et par høyttaler som vil gi et godt lydbilde uten at jeg nødvendigvis kjøper fullt surroundsytem med en gang. Stort sett ønsker jeg høytalere der lydkvalitet er prioritert, ikke lydvolum. Jeg lurer litt på disse Dali Suite 1.7 eller disse Argon 6011. Sistnevnte vet jeg ikke noe om kvalitetsmessig, men de er jo voldsomt tøffe å se på. Endret 26. august 2005 av Skjalg85 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Patos Basic B-410 har akkurat det du ser etter. De har også en mye dypere bass enn Dali Suite. Aragon har ikke dypbass i det hele tatt (går bare ned til 85HZ). Aragon er mer design enn lyd,så de hadde hvertfall jeg styrt langt unna. Endret 26. august 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 skal ikke si at jeg er noen ekspert, men jeg syntes ikke diskanten på patos B 410 var helt bra når jeg var å hørte på den (men det kan jo hende at de jeg fikk høre var herpa eller noe), men den gikk bra ned i bassen da. jeg endte opp med noen dyrere høytalere, Klipsch RF15 , til ca 7000kr. synes de har en utrolig bra diskant, men ikke fult så mye bass som en skulle ønske (da er nok RF25 bedre, men dyrere også), lurer på å kjøpe en sub... vil anbefale deg å dra å høre på høytalerne før du kjøper de, om du har muligheten. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Patos Basic 410 anbefales fra meg også.Et røverkjøp til prisen.En høyttaler for de litt mer bevisste enn de som syns Cervin-Vega er "driiiiiitbra",etterfulgt av x antall . Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Hvis du sparer opp 1000 til så får du penger nok til PSB Image T45 Disse er test vinnere i blant annet: Lyd og Bilde og Fidelity. Jeg har de selv og er kjempe fornøyd! Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 I hvilket nr av Fidelity har T45 blitt testvinner? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Hvis du sparer opp 1000 til så får du penger nok til PSB Image T45 Disse er test vinnere i blant annet: Lyd og Bilde og Fidelity.Jeg har de selv og er kjempe fornøyd! Joda T45 er en god høyttaler. Hvis trådstarter har dårlig plass i lytterommet kan T45 være et bedre valg siden PSB har bassportene foran og Patos har den bak. Hvis Patos plasseres for nær bakvegg kan bassen bli alt for feit og dyp. Det blir rett og slett for mye av det gode. Mine Patos Lyric 402 må minst 40cm ut fra bakvegg for at de skal låte bra. Endret 27. august 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Hvordan er høytalerene dere nevner i forhold til Dali sin Blue serie? Ja, jeg har litt dårlig plass. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Hvordan er høytalerene dere nevner i forhold til Dali sin Blue serie? Ja, jeg har litt dårlig plass. Jeg hadde heller kjøpt PSB enn Dali for å si det enkelt. Ta forresten en titt på Audio Pro Black Diamond, V2. Veldig gode høyttalere det også. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Spille høy lyd men fint samtidig..hmmm Dali Concept , de lider av litt kabinett renesanse, men har ikke hørt noe sånt på min Concept 6. Å bygge selv gir bedre resultater. Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Må takke for mange bra svar. Har en del alternativer å velge mellom nå så jeg kommer tilbake til tråden når jeg får kjøpt høytalerene. Regner med det gamle anlegget blir solgt i løpet av neste uke så det blir vell ikke så lenge til. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 I hvilket nr av Fidelity har T45 blitt testvinner? Oh det husker jeg ikke, men de slo ihvertfall ett par Patos høyttalere tror jeg. Skal finne ut hvilket nummer det er jeg, har ikke bladet her. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Det blir nok vanskelig å finne det bladet,tenker jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå